La visita de los dos activistas, Jovita Tzul y Edgar Orlando, se enmarca dentro del proyecto titulado «Visibilización y defensa de activistas de Derechos Humanos por parte de abogados y abogadas defensores de Derechos Humanos en Guatemala,» el cual cuenta con el apoyo financiero de la Vicepresidencia Segunda y la Conselleria de Servicios Sociales, Igualdad y Vivienda.
Una visita que ha sido una oportunidad para conocer de cerca las diferentes realidades de Guatemala y poder extraer conclusiones para seguir trabajando.

Jovita Tzul es una destacada abogada y notaria guatemalteca que forma parte del Programa de Lucha contra la Impunidad del Centre per a l'Acció Legal en Drets Humans (CALDH). Jovita i el seu equip es dediquen a abordar casos relacionats amb greus vulneracions de Drets Humans, incloent-hi aquells que van sorgir durant el conflicte armat, la defensa dels drets dels pobles indígenes, casos de violacions de drets humans contra dones i la criminalització de persones defensores de drets humans.

Edgar Orlando Putul Chub es un abogado y notario guatemalteco que forma parte del equipo legal de la Associació d'Advocats i Notaris Maies de Guatemala. Durant els darrers anys, Edgar ha tingut un paper crucial en la promoció dels drets humans, centrant-se en la defensa dels drets dels pobles indígenes, la justícia i el territori, així com en la protecció de defensors i defensores de drets humans.