Fes Voluntariat

La Fundació per la Justícia et necessita! Fer voluntariat a la Fundació per la Justícia et possibilitarà formar part dels equips que desenvolupen i porten endavant els nostres projectes comuns. A més, podràs beneficiar-te dels nostres cursos per a formació de voluntaris i voluntàries especialitzats en Drets Humans.

Indiqueu en l'assumpte de l'email el voluntariat que us interessa:

• Voluntariat per a l'Escoleta Matinal del barri de Natzaret a València
    La tasca consisteix a participar com a monitor/a voluntari/ària al Projecte Escola Matinal de la Fundació per la Justícia, que té lloc de 8:00h a 9:30h al Col·legi La nostra Senyora dels Desemparats, al barri de Natzaret. Preparem l'esmorzar de 30 nenes provinents de famílies amb pocs recursos o desestructurades, i després dediquem entre 30 i 45 minuts a la realització d'activitats esportives per tal de millorar la salut física i mental de les nenes i afavorir un ambient respectuós i harmònic dins i fora de lescola. Necessitem persones adultes (majors de 18 anys) i amb formació i/o experiència en activitats educatives, vinculades amb l'art, lúdiques i/o esportives relacionades amb la infància. El més important és que li agradi treballar amb nens i nenes, per la qual cosa la paciència, la comprensió, la iniciativa positiva i les ganes de jugar són imprescindibles.

• Voluntariat per Obrint Senders amb persones amb mobilitat reduïda
    L'acció voluntària principal d'Obriendo Senderos és brindar un acompanyament a les sortides de la natura que fomentin un turisme inclusiu. Hi participaran persones amb mobilitat reduïda i invidents, juntament amb menors no acompanyats que seran capacitats per liderar les sortides. Necessitem persones grans, que els agradi la natura i amb interès, estudis i/o experiència en lassistència a persones amb diverses capacitats. Les tasques són diverses, depenent dels interessos de la persona es pot donar suport a les sessions formatives, encarregar-se de fer fotografies de les sortides i fins i tot participar en la logística que requereixen les activitats.

• Voluntariat per a l'Humans Fest
    Fer voluntariat a l'Humans Fest és una oportunitat per desenvolupar les teves habilitats en l'organització d'un esdeveniment cultural i activista amb projecció internacional. Així, aquí podreu conèixer activistes i cineastes, veure pel·lícules, practicar un idioma estranger traduint a les persones convidades d'altres festivals internacionals, millorar la vostra capacitat comunicativa, i ampliar el vostre coneixement sobre drets humans, formant part d'un equip d'alta qualitat humana i professional. El voluntariat del festival té un horari flexible que es pot combinar amb estudis o treballs a temps parcial.

• Voluntariat per a «Accés a la Justícia per Ucraïna»

Accés a la Justícia per Ucraïna és una iniciativa de Fundació per la Justícia que pretén identificar les víctimes dels crims de guerra a Ucraïna i facilitar la reparació dels seus perjudicis, a través del procés penal obert pel Fiscal de la Cort Penal Internacional o dels sistemes previstos per organitzacions internacionals o nacionals.

El voluntariat està enfocat doncs a la presa de relats i interpretació del testimoni de les víctimes. Per això, Fundació per la Justícia imparteix una capacitació inicial, de manera que les entrevistes es puguin efectuar seguint tots els protocols establerts, emparant els Drets Humans de les víctimes.

La iniciativa es desenvolupa a les dependències de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de València (ICAV) i al Centre d'Atenció a la Immigració (CAI) de l'Ajuntament de València, i compta amb la col·laboració de diferents entitats tant públiques com privades. La col·laboració es pot fer en diferents dies de la setmana, amb horaris flexibles.