La corrupció és una de les principals preocupacions de la nostra societat. Per acabar amb la corrupció, cal una voluntat política ferma per part dels poders públics per dur a terme mesures que acabin amb aquest llast. Però des de la societat civil també es poden desenvolupar iniciatives que condueixin a una reducció de les activitats i conductes corruptes. Fundació per la Justícia va decidir impulsar una iniciativa anomenada “Societat Civil contra la corrupció”, per mitjà de la qual, totes aquelles persones, entitats, partits polítics, institucions, etc., que ho consideressin oportú, es podien adherir a un manifest denominat “ Compromís públic davant de la corrupció”.

Aquest document de treball tenia com a finalitat la signatura per part del nombre més gran possible de persones i institucions d'un Pacte Estatal contra la corrupció el 9 de desembre de 2015, data en què se celebra a nivell mundial el Dia Internacional contra la corrupció.

Al llarg de tot el 2015, membres i voluntaris de Fundació per la Justícia van elaborar aquest document a través de 15 comissions nomenades, dirigides cadascuna per un coordinador expert. Les comissions de treball van centrar els seus esforços en matèries concretes de manera que totes les discussions, anàlisis, reflexions, etc., tenien un denominador comú que permetia aprofundir en els aspectes a estudiar per cada grup i van preparar un informe complet del treball realitzat, a el que s'incloïen les mesures proposades per a cada àmbit, així com els indicadors que permetrien al seu dia observar l'avenç en la posada en marxa de les mesures esmentades.

Amb el material proporcionat per les diferents comissions de treball, es va elaborar un document de 150 mesures, anomenat “Pacte Estatal contra la corrupció i per la regeneració cívica”. Aquest Pacte recollia el compromís de set partits polítics amb representació parlamentària a nivell estatal, així com l'adhesió de més de cinquanta entitats i nombrosos particulars de la societat civil per lluitar contra la corrupció al nostre país. Aquest acord, a més de proposar una major transparència, advocava, entre altres coses, per una regeneració ètica en la gestió dels recursos públics, per uns sistemes de control que en garanteixin la correcta utilització i una major professionalització i independència dels funcionaris implicats en les contractacions contractuals amb el Sector Públic. El Pacte Estatal contra la Corrupció i per la Regeneració Cívica va ser presentat a la societat civil el 9 de desembre de 2015 al Paranimf de la Universitat de València.