• El seu primer llargmetratge de ficció, “20.000 espècies d'abelles”, ha estat escollida com a candidata a representar Espanya als Oscars 2024
  • Salima Jirari, consultora especialitzada en diversitat de projectes audiovisuals, també oferirà una altra masterclass oberta al públic
  • L'Humans Lab se celebrarà de l'1 al 3 de desembre a València, quan s'acompanyaran a quatre projectes de curtmetratge sobre drets humans

El Humans Lab, el laboratori de creació audiovisual engegat pel Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, Humans Fest, organitzat per Fundació per la Justícia des del 2009, celebra la seva primera edició aquesta setmana. Concretament, des del divendres 1 fins al diumenge 3 de desembre, quan també acollirà dues classes magistrals obertes al públic: una impartida per la directora Estíbalis Urresola i una altra, per la consultora Salima Jirari.

L'OPORTUNITAT D'APRENDRE AMB DOS REFERENTS

Urresola ha estrenat aquest any el seu primer llargmetratge de ficció, 20.000 espècies d´abelles, que es va alçar amb l'Ós de Plata a Millor Interpretació per a Sofia Otero, el Premi del Públic i el Premi dels Exhibidors Alemanys a la Berlinale. També va guanyar la Biznaga d'Or a Millor Pel·lícula i Biznaga de Plata a Millor Actriu de Repartiment, Patricia López Arnaiz, al Festival de Cinema de Màlaga. A més, ha estat triada com candidata a representar Espanya als Oscars 2024. La directora oferirà el seu masterclass el divendres dia 1 de desembre, a les 17 hores, al Centre Cultural La Beneficència.

Per la seva banda, Jirari, especialitzada en diversitat de projectes audiovisuals, fa més de deu anys que treballa en diferents àrees del sector cinematogràfic, com la distribució o la producció. Col·labora amb diversos programes, empreses i universitats assessorant projectes en desenvolupament i impartint sessions sobre els biaixos inconscients en el procés creatiu. La consultora oferirà el seu masterclass el dissabte 2 de desembre, a les 11 hores, també al Centre Cultural La Beneficència.

L´entrada serà gratuïta en tots dos casos, però cal reservar prèviament per una qüestió d´aforament. Es pot gestionar fàcilment des de la web oficial d'Humans Fest.

UNA MENTORIA INTENSIVA PER A QUATRE PROJECTES DE CINEMA

L'objectiu d'Humans Lab és fomentar l'escriptura de guions cinematogràfics en matèria de drets humans, així com donar suport a autors/es a través d'activitats formatives. Per això, es planteja com una mentoria amb una durada de tres dies, de manera que quatre projectes gaudiu d'un assessorament personalitzat de la mà de professionals de l'àmbit audiovisual.

En concret, entre les candidatures presentades, s'han seleccionat les propostes de Honorat Ruiz, Claudia Estrada, Coke Arijo e Iván Fernández de Còrdova, els qui, a més de les classes magistrals, en tindran dos sessions tutoritzades one-to-one amb Urresola i Jirari, respectivament, així com una sessió grupal de preparació al pitch de la mà del director valencià Fran Ruvira per, com a fermall final, realitzar una presentació davant de diferents productores de la Comunitat Valenciana.

SOBRE HUMANS FEST I HUMANS LAB

Humans Fest és una de les principals activitats impulsades per la Fundació per la Justícia amb l'objectiu de defensar els drets humans i denunciar les seves vulneracions a tot el món a través del cinema, una eina de gran abast i poder de sensibilització. Fa marxada de la xarxa internacional Human Rights Film Network.

La XIV edició (2023), en la qual s'emmarca l'Humans Lab, se celebra gràcies a la col·laboració de Conselleria de Cooperació, Diputació de València, Ajuntament de València, Institut Valencià de Cultura, Caixa Popular i Teika. Per la seua banda, la radiotelevisió autonòmica valenciana À Punt ha estat el mitjà oficial del festival.

A més, la iniciativa Humans Lab compta també amb el suport de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA) i el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d'Espanya.