El FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINEMA I DRETS HUMANS Humans Fest és una de les principals activitats impulsades per la  Fundació per la Justícia.

Iniciat el 2008 i amb 12 edicions realitzades, el festival ha aconseguit un equilibri entre la defensa dels drets humans i la denúncia de les seves vulneracions a tot el món i alhora la realització d'una sèrie d'activitats de contingut social, que apropen la cultura audiovisual tant al públic general com a públics especialment vulnerables.

La XIII edició de l'Humans Fest, que tindrà lloc el juny del 2022, aprofundirà en aquesta trajectòria i en les aliances ja construïdes per reforçar els espais dintegració cultural des del coneixement de la realitat i la implicació activa en la societat valenciana.

Entre els seus objectius es troben:

• La promoció de la cultura, principalment a través del cinema i les altres arts plàstiques i visuals, amb la intenció d'arribar a una audiència àmplia i en particular a les persones més vulnerables amb una atenció especial a la perspectiva de gènere ia la diversitat de les autores i els autors.
  • Premoure una reflexió crítica sobre les causes de la desigualtat mundial per provocar canvis en les pautes de comportament i que repercuteixin a les societats dels països del Sud.
  • La promoció, difusió i formació sobre els Drets Humans i la violació dels mateixos.
  • Foment del voluntariat i la participació de la societat com a agents de leducació per al desenvolupament.
  • Desenvolupament d'iniciatives i propostes de caràcter innovador a l'àmbit de l'educació per al desenvolupament i la sensibilització social promovent la igualtat i l'apoderament dels sectors més desafavorits.