L'Humans Lab, obert a qualsevol projecte de curtmetratge sobre la defensa dels drets humans, se celebrarà de l'1 al 3 de desembre a València

Hi participaran Estíbaliz Urresola, directora de “20.000 espècies d'abelles” entre altres treballs, i Salima Jirari, consultora especialitzada en diversitat de projectes audiovisuals

El termini d'inscripció romandrà obert fins diumenge 19 de novembre mitjançant un formulari disponible a la web del mateix Humans Fest

El Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, Humans Fest, organitzat per Fundació per la Justícia des del 2009, ha posat en marxa la seva primer laboratori de creació audiovisual: Humans Lab. Aquesta iniciativa neix amb l'objectiu de fomentar l'escriptura de guions cinematogràfics en matèria de drets humans, així com donar suport a autors/es mitjançant activitats formatives.

Tant professionals com estudiants residents a la Comunitat Valenciana poden participar en la convocatòria, la inscripció romandrà oberta fins al 19 de novembre. Els projectes elegibles poden ser curtmetratges de qualsevol gènere (ficció, documental, animació, experimental o híbrids) i han de ser presentats pel seu director/a, guionista i/o productor/a mitjançant el formulari habilitat a la web del mateix Humans Fest.

TRES DIES DE CLASSES MAGISTRALS, TUTORIES I SESSIONS DE PITCH

L'Humans Lab se celebrarà a València des del divendres 1 fins al diumenge 3 de desembre, quan les persones seleccionades podran gaudir de dos classes magistrals (que també estaran obertes al públic en general), dos sessions tutoritzades one-to-one sobre els seus projectes i una sessió grupal de preparació al pitch per, com a fermall final, realitzar una presentació davant de diferents productores de la Comunitat Valenciana. Tot això impartit per professionals de làmbit audiovisual.

ESTÍBALITZ URRESOLA I SALIMA JIRARI, PRIMERES MENTORES DE L'HUMANS LAB

En concret, aquesta primera edició d'Humans Lab comptarà amb dues mentores: la directora Estíbalis Urresola i la consultora Salima Jirari, els qui seran les encarregades de les masterclasses (divendres 1 de desembre a la tarda i dissabte 2 de desembre al matí, respectivament), així com de les sessions one-to-one sobre els treballs seleccionats.

Estíbalis Urresola ha dirigit títols com Adri; Pols som; o Cordes, estrenat a la Setmana de la Crítica de Cannes 2022, Premi Forqué a millor curtmetratge i nominat als Premis Goya 2023. primer llargmetratge de ficció, 20.000 espècies d´abelles, va ser estrenat a la Secció Oficial de la Berlinale i es va alçar amb l'Ós de Plata a Millor Interpretació per a Sofia Otero, el Premi del Públic i el Premi dels Exhibidors Alemanys. També va guanyar la Biznaga d'Or a Millor Pel·lícula i Biznaga de Plata a Millor Actriu de Repartiment, Patricia López Arnaiz, al Festival de Cinema de Màlaga. A més, ha estat triada com candidata a representar Espanya als Oscars 2024.

Per la seva banda, Salima Jirari és consultora especialitzada en diversitat de projectes audiovisuals. Col·labora amb diversos programes, empreses i universitats assessorant projectes en desenvolupament i impartint sessions sobre els biaixos inconscients en el procés creatiu. Amb més de deu anys d'experiència, ha treballat en diferents àrees del sector cinematogràfic, com la distribució o la producció. Jirari és una professional que advoca per la cultura i el cinema com a eines de pensament crític i canvi social.

SOBRE HUMANS FEST I HUMANS LAB

Humans Fest és una de les principals activitats impulsades per la Fundació per la Justícia amb l'objectiu de defensar els drets humans i denunciar les seves vulneracions a tot el món a través del cinema, una eina de gran abast i poder de sensibilització. Fa marxada de la xarxa internacional Human Rights Film Network.

La XIV edició (2023), en la qual s'emmarca l'Humans Lab, se celebra gràcies a la col·laboració de Conselleria de Cooperació, Diputació de València, Ajuntament de València, Institut Valencià de Cultura, Caixa Popular i Teika. Per la seua banda, la radiotelevisió autonòmica valenciana À Punt ha estat el mitjà oficial del festival.

A més, la iniciativa Humans Lab compta també amb el suport de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA) i el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d'Espanya.

CONEIX ELS PROJECTES SELECCIONATS!

CONSULTA LES BASES!