Humans Lab – Projectes 2023

Logo de Humans Lab de Fundación por la Justicia

Coneix les propostes seleccionades per a la primera edició del nostre laboratori de creació audiovisual

L'Humans Lab se celebra a València des del divendres 1 fins al diumenge 3 de desembre. Les persones seleccionades podran gaudir de dues classes magistrals (que també estaran obertes al públic en general), dues sessions tutoritzades one-to-one sobre els seus projectes i una sessió grupal de preparació al pitch per, com a fermall final, realitzar una presentació davant de diferents productores de la Comunitat Valenciana. Tot això impartit per professionals de l'àmbit audiovisual, com són la directora Estíbalis Urresola, la consultora Salima Jirari i el director Fran Ruvira.

David contra Goliat, d'Honorato Ruiz

• La proposta en una frase: «La resistència del petit, l'art contra el descart, els contes contra els comptes»
  • Per conèixer-nos millor: Honorat va començar la seva carrera cinematogràfica el 2015 i des de llavors no he deixat d'embarcar-se en nous projectes. A més d'un grau universitari i un màster superior en muntatge cinematogràfic obtinguts durant els cinc anys d'estudi a l'ESCAC, compta amb més de cinc curtmetratges de ficció a l'esquena, la majoria amb recorregut per festivals. D'altra banda, ha tingut incursions al documental, el videoclip i la publicitat. Actualment, treballa al departament de postproducció d'una sèrie produïda per Nanouk Films que veurà la llum a RTVE i TV3 properament. Adora dirigir, escriure i editar, les tres disciplines en què s'ha especialitzat durant tots aquests anys.

Trencar el ciment, de Claudia Estrada

• La proposta en una frase: «En un país on el suïcidi és la primera causa de mort, tres joves exigeixen una atenció de qualitat a la salut mental»
  • Per conèixer-nos millor: Claudia és una directora i guionista valenciana. De la seva filmografia destaquen «Com va ser la teva vida, àvia?» (2019), guanyadora del X Festival de Clipmetratges de Mans Unides; o «Les flors que arrenques» (2021, Festival de Màlaga, Cinema Invisible), premi al millor curtmetratge categoria C a Cinema Jove; entre altres feines. Actualment, desenvolupa el seu primer llargmetratge de ficció titulat «Surten las lobas», seleccionat al Campus d'Estiu de l'Acadèmia de Cinema.

«L'hora escrita», de Coke Arijo

• La proposta en una frase: «La crueltat d'un èxode poblacional per motius bèl·lics»
  • Per conèixer-nos millor: Coke és llicenciat en Comunicació Audiovisual i té el màster en Disseny 3D a l'escola Animum Creativity Advanced School. Durant més de 15 anys ha combinat el seu treball com a realitzador audiovisual independent amb la creació de continguts digitals, espots i campanyes publicitàries per a marques com Uber, Airzone, Dunkin, Carrefour, Dani García, Dècimas… Els seus curtmetratges han estat premiats i seleccionats en multitud de festivals nacionals i internacionals, mentoritzats per professionals de la talla de Paco Cabezas, Inés Nofuentes o Jorge Laplace. El seu darrer treball, La meva Condició, protagonitzat per Jaime Ordóñez i Noemí Ruiz, disponible a Filmin, ha estat seleccionat en més de 50 festivals i compta amb més d'una vintena de guardons. Els curtmetratges «Mil·límetres» o «L'hora escrita» són els seus propers projectes com a director, mentre desenvolupa el llargmetratge documental «Els tres esglaons».

La llavor de Rider, d'Iván Fernández de Còrdova

• La proposta en una frase: «Una nit plujosa, sota els llums d?una ciutat i una societat educada a mirar cap a una altra banda, un jove repartidor a domicili va ser atropellat. De qui és la culpa?»
  • Per conèixer-nos millor: Iván va estudiar disseny gràfic, fotografia, realització d'audiovisuals, guió a l'EICTV i direcció cinematogràfica a Ciudad de la Luz. És el guionista i director dels llargmetratges “Creuant el sentit” i “#Seguidores”, així com dels curtmetratges “Un lugar” i “Quieto Billy”, entre d'altres. Al llarg de la seva trajectòria ha obtingut més de 50 premis i 200 seleccions a festivals nacionals i internacionals, a més de candidatures als Premis Goya. El 2022 va ser premiat en els V Premis Berlanga. Actualment, compagina diferents encàrrecs audiovisuals amb la preproducció del que serà el tercer llargmetratge de ficció.

CONEIX ALS MENTORS D'AQUEST ANY!