Amb motiu del nostre projecte "AUGMENT DE LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA EN LA CONSECUCIÓ DELS ODS A TRAVÉS DE L'APROPIACIÓ DE L'AGENDA 2030" al mes de novembre hem iniciat un curs formatiu interuniversitari amb modalitat e-learning orientat a la comunitat universitària amb la finalitat d'abastar les dinàmiques d'interrelació econòmiques, polítiques, culturals i mediambientals a nivell global, la desigualtat de gènere i altres formes de discriminació així com la participació ciutadana i l'exercici de la ciutadania global des d'un punt de vista ètic.

Per assolir aquest objectiu, hem comptat amb professionals experts/es en la matèria de diferents universitats: l'UJI, la UV i la UPV.

Anteriorment, al començament del curs formatiu, des de Fundació per la Justícia realitzem una enquesta enfocada a la comunitat universitària de la Comunitat Valenciana per mesurar el nivell de coneixement de l'estudiantat en relació amb els ODS i l'Agenda 2030. El pla d'acció de l'ONU té un abast universal, encomanant als països de tot el món que facin un esforç per contribuir a aconseguir els 17 objectius.

D'aquesta enquesta podem deduir que un 86% ha escoltat esmentar l'Agenda 2030 i els ODS davant d'un 14% que no.

Després de valorar els coneixements de l'alumnat, hem determinat que només el 25% coneix el lema de l'agenda: “No deixar ningú enrere”. Aquest lema implica que, amb aquest pla, es pretén arribar a les persones més pobres alhora que combatre la discriminació i les desigualtats entre els països. D'altra banda, la gran majoria de l'alumnat coneixia el nombre d'ODS, i aquests eren 17, ia qui van dirigits (a tots els països, administracions públiques, sector privat…). A més, un alt nombre d'alumnes entén que els ODS es relacionen amb tots els drets humans de manera transversal.

La importància de l'Agenda 2030 gira al voltant d'acabar amb la pobresa d'aquí al 2030 alhora que promoure una prosperitat econòmica a escala mundial, el desenvolupament social i la protecció ambiental de tots els països.

El 95% de l'estudiantat considera que aquesta Agenda és fonamental per aconseguir els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible, ja que posa la dignitat i la igualtat de les persones com a prioritat.

Malgrat el gran nombre d'iniciatives per promocionar els ODS a les principals universitats de la Comunitat Valenciana, 2 de cada 3 estudiants declara no tenir-ne coneixement.

Des de Fundació per la Justícia iniciarem aquesta setmana dues Laboratoris de Reptes i Solucions a la Universitat Jaume I de Castelló, per implementar lacció universitària en favor de la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. T'hi apuntes?

Les inscripcions estan obertes fins demà!