Els dies passats el Senat del Paraguai va aprovar un projecte de llei que estableix un model de fiscalització, transparència i rendició de comptes per a totes les organitzacions no governamentals del país.

Aquesta nova mesura suposa un greu retrocés a la primacia dels Drets Humans i al model d'associacionisme del país, ja que generarà una càrrega econòmica més gran per a totes les organitzacions sense ànim de lucre, entre altres greus conseqüències. Aquesta acció per part del Govern i les cambres de representants reflecteix de manera explícita el notable clientelisme polític i la manca de transparència a les institucions paraguaies.

Els analistes i experts del país han convingut que aquesta és una mesura inabastable i poc realista, ja que el Govern no disposa dels recursos humans i materials necessaris per fer front a aquesta feina.

Tot i això, aquesta llei ha deixat palès la manca d'un model democràtic lliure i plural, així com el descrèdit dels drets humans. Des de la Fundació per la Justícia, rebutgem unilateralment aquesta mesura a causa de les greus conseqüències socials i econòmiques que causarà en un país on la necessitat d'ajuda per a persones en risc d'exclusió és més que necessària.