Fundació per la Justícia de la Comunitat Valenciana n'ha elaborat una “Guia de Recursos per a Refugiats” la presentació del qual serà el dia 16 de gener proper, a les 19h al Col·legi Major Rector Peset.

L'estructura de la Guia de Recursos per a Refugiats és la següent:

• En primer lloc, es defineix i es delimita el col·lectiu a què va dirigit el document, seguit d'una explicació de la metodologia utilitzada per a la seva realització.
  • A partir d´aquí, s´analitza l´esquema del procés d´asil, és a dir, les fases que han de seguir els refugiats una vegada arribats a Espanya.
  • El gruix del treball recull una presentació de totes aquelles entitats que treballen amb refugiats a la província de València proporcionant-los suport d'alguna manera, juntament amb les principals línies d'actuació i contactes. Aquesta informació pretén ser de gran ajuda per a totes aquelles persones interessades en el coneixement del mapa d‟agents i procediments involucrats en el procés d‟acollida de persones refugiades.
  • Finalment, des de la Fundació per la Justícia s'ha volgut assenyalar una sèrie de reflexions finals derivades de tot el procés de realització de la guia.

A l'acte de presentació de la “Guia de Recursos per a Refugiats”, a més del president i la directora de Fundació per la Justícia, comptarem amb la participació d'algunes de les entitats que apareixen a la Guia, les quals realitzaran una breu intervenció, explicant els serveis que ofereix la seva organització així com la informació rellevant que considerin oportuna en relació amb aquest tema.

Fundació per la Justícia ha manifestat reiteradament el seu desig de donar suport a la defensa dels drets humans de les persones refugiades en general, exigint l'aplicació i el compliment de la legislació tant universal com europea i nacional en la matèria, així com a través de projectes sobre mesures de política activa a favor dels refugiats. Aquesta “Guia de Recursos per a Refugiats” obeeix a aquest compromís, consolidant la seva aposta per la defensa dels drets humans de les persones refugiades i amb el desig que pugui complir una tasca informativa d'utilitat.

Acte: Presentació “Guia de Recursos per a Refugiats”

Dia: 16 de gener de 2018

Hora: 19h