Us presentem l'Informe Anual 2021

Les activitats de Fundació per la Justícia durant el 2021 han continuat condicionades, igual que durant el passat 2020, per la pandèmia derivada del Covid-19, procurant gestionar els efectes que aquesta ha generat sobre la població mundial en els àmbits de la salut, la economia, la cultura, les relacions internacionals i, en general, a tot l'entorn social. Una situació que ens ha continuat enfrontant a desafiaments sense precedents en el passat immediat i que ha impossibilitat també durant aquest exercici, aconseguir dur a terme amb la normalitat necessària, molts dels projectes i activitats previstes per la Fundació per a aquest any.

Tot i això, s'ha continuat amb l'impuls estratègic assolit el 2020, començant per l'aprovació per part dels òrgans de direcció de diversos documents importants que han passat a formar part del nostre dia a dia, i que sintetitzen els valors que sempre han constituït els objectius de la Fundació per la Justícia: Estratègia de Gènere, Estratègia d'Educació per al Desenvolupament, Primer Pla d'Igualtat, Pla de Formació del Voluntariat, Pla de Formació General, i Compromís de Fundació per la Justícia amb la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible – Horitzó 2030.

Aquests documents comprenen una sèrie de compromisos per part de la Fundació per la Justícia amb les persones que la integren i amb les quals se senten partícips dels seus objectius, reflectint l'esperit i la voluntat de treball que demana la societat.

Menció especial dins aquest apartat és la consecució del segell “Fent empresa. Iguals en oportunitats”, pel qual identifica la Fundació per la Justícia com a Empresa reconeguda per la Generalitat Valenciana en matèria d'igualtat d'oportunitats. Visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones, reconeix explícitament la voluntat de la Fundació per alinear-se amb l'Objectiu 5 dels ODS sobre igualtat de gènere i apoderament de la dona, i el treball que es fa amb enfocament de gènere en el marc dels Drets Humans. En aquesta línia de treball, el juny del 2021 es va aprovar el Pla Estratègic 2021-2024 “Cap al 2024”, elaborat per Martina Menguzzato Boulard, catedràtica de Direcció d'Empreses, que constitueix el marc en què s'han d'inscriure totes les decisions i accions a prendre per Fundació per la Justícia en els propers anys, per tal de garantir-ne la coherència amb la missió i la visió del que s'espera de l'organització en el futur.

Al Pla Estratègic “Cap al 2024” queda reflectit que Fundació per la Justícia treballa pels drets dels altres per assolir una societat més justa i en pau, sota el lema “Volem la pau. Treballem per la Justícia”. Aquesta missió es fonamenta en uns valors sòlids de pau, justícia, solidaritat, igualtat, respecte amb la diversitat cultural, compromís, independència, transparència i innovació.

Informe Anual 2021 Igualment, des de la direcció de la Fundació es van preparar dos documents més: El primer, de caràcter intern, “Relació de Funcions i Llocs de treball a Seu de FxJ”, recull el disseny de l'estructura de personal adequada a les necessitats de treball de la Fundació. És l'eix sobre el qual pivotar la gestió de recursos humans, una eina organitzativa. Volem també agrair la solidaritat dels nostres socis i empreses ambaixadores, institucions i organitzacions que sempre ens han donat suport i sense els quals no seria possible dur a terme els nostres objectius fundacionals

Ana María Fuertes Eugenio

Informe Anual 2021 (234 downloads )