Fundació per la Justícia ha estat guardonada amb dos reconeixements per les accions dutes a terme a favor dels drets humans. El primer, el de la Càtedra Clínica Jurídica, ha estat atorgat pel Consell Social de la Universitat Miguel Hernández. I el segon, la Menció Colibrí 2023, concedida per la Fundació Horta Sud, es lliurarà el proper dimarts 19 de desembre.

El nostre president José Mª Tomás agraeix aquests reconeixements i destaca que “des de la Fundació reiterem el nostre compromís continu en la lluita per una societat més justa, solidària i en pau”.

La Càtedra Clínica Jurídica de la Universitat Miguel Hernández ha distingit la Fundació per la Justícia per la seva tasca a favor de la justícia social i la defensa dels drets humans. Un premi a una organització sense ànim de lucre amb més de 29 anys d'experiència, que vol sensibilitzar la societat davant les injustícies i la vulneració de drets humans, així com per generar oportunitats de futur per a col·lectius especialment vulnerables, exclosos i en risc de exclusió.

Actualment, la Càtedra Clínica Jurídica col·labora amb Fundació per la Justícia en un projecte dajuda a les víctimes de la guerra a Ucraïna, a través de la recopilació de testimonis per al seu enviament a la Cort Penal Internacional. Aquest compromís i dedicació han estat reconeguts a la IX Edició dels Premis del Consell Social de la Universitat Miguel Hernández d'Elx amb el guardó atorgat a les Càtedres Institucionals.

La Menció Colibrí 2023 és un reconeixement que destaca el treball excepcional de persones o associacions en la defensa, promoció i realització de programes que fomenten i defensen els drets humans i els valors democràtics. La Fundació Horta Sud, compromesa amb la reconstrucció d'un moviment associatiu dedicat a la defensa dels drets humans i valors democràtics, reconeix així l'impacte positiu de Fundació per la Justícia a la societat, prestant serveis a entitats ciutadanes i fomentant-ne la visibilitat.