Del 06 al 10 de novembre viatjarem a Mèxic per ser presents al Congrés de Mediació 2023 que es celebrarà a la ciutat de Querétaro.

Com a impulsors d'aquest esdeveniment, participarem de la mà del nostre president José Mª Tomás y Tío, que intervindrà en 2 conferències i impartirà un Taller. I és que per a la Fundació per la Justícia és un plaer formar part d'aquest Congrés de caràcter mundial que convoca les ments més talentoses perquè abordin els últims avenços de la mediació, el potencial d'aquesta i la transformació positiva de la convivència, sobretot , l'espai de què disposa perquè, durant la dinàmica, es descobreixi el millor de nosaltres mateixos i es revelin habilitats –indispensables, per cert– per abordar i gestionar tota mena de conflictes constructivament, però, sobretot, per disseminar, a través de la democratització de la pràctica, el potencial per a la pacificació social i la consciència per al desenvolupament integral i equilibrat de les nacions.

Una via cap a la cultura de la Pau i la Concòrdia i que té entre alguns dels seus objectius:

• Establir en quins casos és procedent la mediació quan els conflictes són de violència familiar.
  • Impulsar la mediació familiar preventiva per salvaguardar, en allò que és viable, aquesta institució socialitzadora fonamental de tota societat.
  • Que els conflictes familiars s'abordin de fons; és a dir, que s'aclareixin les causes reals –sobretot en aquells casos en què la família es desintegra– per cuidar la salut integral de nenes, nens i adolescents.
  • Avaluar la rellevància de lescola com a entitat articuladora de la família i la comunitat.
  • Consolidar el concepte d'escoles pacífiques, on transversalment es transmetin coneixements per comprendre.

Tota la informació sobre aquest congrés la podeu trobar a:

Mundial 2023