Líder

Ana Maria Forts

Descripció

Aquest projecte, dut a terme conjuntament amb la Fundació Internacional Baltasar Garzón i amb finançament de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana. L'objectiu de Corrupció Zero era promoure el suport legal i els recursos tecnològics necessaris per construir sistemes de lluita proactiva contra la corrupció i les males pràctiques a les organitzacions públiques.

Com a part d'aquest projecte, es van desenvolupar entre els dies 22 i 24 de novembre del 2017 quatre taules de treball seguides d'un esdeveniment final, per promoure el debat i la reflexió sobre els eixos principals vinculats a pràctiques preventives i de lluita contra la corrupció:

• Debats sobre laplicació de programari per a la lluita contra la corrupció.
  • Contribucions per al desenvolupament de vigilància informàtica.
  • Paper de les organitzacions de la Societat Civil en els processos de detecció i de prevenció de la corrupció.
  • Importància dun programa formatiu en la lluita contra la corrupció.

La corrupció és un impost implícit al ciutadà, una pèrdua, un gravamen ocult que no es factura ni pressuposta. Des d'un punt de vista estructural, els efectes de la corrupció sobre el desenvolupament econòmic, i més sobre un desenvolupament econòmic sostenible, són demolidors. En realitat, és un delicte molt greu capaç de frenar el creixement econòmic i social de qualsevol Estat. Identificar les fonts de corrupció i buscar mètodes eficaços per combatre-la i prevenir-la és una tasca essencial per garantir tant el desenvolupament de qualsevol país com la qualitat de la seva democràcia i justícia social. Les activitats d‟aquest projecte es van planificar per generar un impacte directe sobre la societat civil, assegurances de la seva capacitat per promoure la transparència, la prevenció il‟eradicació de la corrupció.

Informació:

La informació detallada de la programació que es va impartir es pot descarregar en els triptics següents:
Documentació

Programació en castellà