Líder

Juan Alegre

Definició del projecte

Aquest projecte d'agricultura ecològica solidària consta de dues fases vinculades entre si la finalitat de les quals és la de potenciar les qualificacions professionals i facilitar l'ocupabilitat de persones en situació d'exclusió social impartint formació en agricultura ecològica i donant suport a lalumnat per a la posterior integració en empreses associatives de producció de productes ecològics.

El projecte es realitza mitjançant concert amb Ajuntaments interessats en la seva execució amb beneficiaris del seu municipi, els quals col·laboraran en la gestió de les fases, en la selecció i tutela de lalumnat i també participant en el finançament del mateix.

Integració social i laboral de persones en situació dexclusió.

Accions/activitats per a execució

Formació i ocupació per a persones en situació dexclusió en agricultura ecològica.

Impacte / Resultats

Durant l'any 2017, el projecte Agrosolidaris va possibilitar la formació en agricultura ecològica de 25 persones en situació dexclusió social. L'alumnat, seleccionat prèviament pels nostres socis col·laboradors, va rebre en una primera fase del projecte un curs bàsic de tècnic/a agrícola durant 4 mesos (200 hores de formació teòrica i pràctiques al camp), formació de tècniques de recerca de feina i suport a l'emprenedoria (100 hores) i formació complementària (que inclou visites a empreses i cooperatives ecològiques).

A la segona etapa del projecte es va impartir un curs d'especialització en producció i comercialització de productes, amb una durada de 8 mesos. L'atenció durant aquest període es va centrar en la producció agrícola tutoritzada, la gestió empresarial i la comercialització (40 hores) i, finalment, la formació cooperativa (20 hores).

Cal destacar que aquest any es va poder avançar en la darrera fase d'Agrosolidaris, la que se centra en el suport a l'ocupació cooperativa, que pretén facilitar la integració laboral de l'alumnat format a la primera de les etapes, prestant-los suport tècnic per a la constitució de cooperatives de treball associat de producció de fruites i hortalisses amb tècniques ecològiques o de cooperatives de comercialització, i també alternativament per a l'ocupació autònoma .