Líder

Ana Maria Forts

Descripció

Fundació per la Justícia està desenvolupant per a la Diputació de València i sota la coordinació de la Directora General de la Fundació, Ana María Fuertes, una metodologia d'avaluació i seguiment de l'estat del GOVERN OBERT al sector públic de la província de València. Aquest projecte dissenyat per Laura Menéndez Monzonís i Gil María Campos Alabau, experts en la matèria, permetrà ajudar els municipis a conèixer la seva situació respecte al GOVERN OBERT (GO). Els tres pilars bàsics del GO són la transparència, la participació ciutadana i la rendició de comptes. L'objectiu final d'aquesta metodologia és promoure el compliment de la legislació relacionada amb el Govern Obert, tant a nivell autonòmic (Esborrany de l'Avantprojecte de Llei de Govern Obert de la Comunitat Valenciana), com a nivell estatal i europeu,

En aquests moments l'eina està a punt d'iniciar la fase d'experiències pilot que es realitzaran durant el mes de juliol del 2018 a Alfafar, Sagunt i Serra, 3 municipis de la província de València. Es faran uns tallers que pretenen validar l'eina proposada pels experts i incorporar els suggeriments que realitzin els mateixos municipis.

El resultat daquest procés es recopilarà en un informe final que es publicarà a finals dagost. Es preveu que aquest projecte serà la base per al desenvolupament duna eina futura que podrà ser utilitzada per tots els municipis de la Comunitat Valenciana per oferir informació a la ciutadania sobre el seu nivell de compliment del GOVERN OBERT.

Finançament