INFÀNCIA i DDHH

Drets de la infància

El món es troba en un moment decisiu per fer realitat la noble visió de la Convenció sobre els Drets del Nen de les Nacions Unides

El setembre del 2015, els Estats Membres de les Nacions Unides es van reunir per acordar la nova agenda de desenvolupament sostenible. Amb l'adopció de l'Agenda 2030, el món té una oportunitat per garantir que els nens segueixin estant al centre dels esforços estratègics a nivell mundial.

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible representen el gran full de ruta de les polítiques públiques i la seva implementació implica una aposta per un model social i polític que pot posar al centre els nens. Hi ha cinc ODS que es poden considerar els més rellevants per a la infància: Pobresa, Salut, Educació, Ocupació i Creixement Econòmic (Desigualtat).

Pobresa: Dos milions i mig de nens i nenes viuen en risc de pobresa i/o exclusió social al món. Els ODS constitueixen una oportunitat per a la infància i un compromís per acabar amb la pobresa en totes les seves formes i dimensions el 2030.

FUNDACIÓ PER LA JUSTÍCIA I EL SUPORT A LA DONA

Salut: Garantir una vida sana i promoure el benestar a totes les edats és essencial per al desenvolupament sostenible.

Educació: El 2018 prop de 260 milions de nens es trobaven sense escolaritzar al món, el que representa una cinquena part de la població mundial daquest grup dedat. El ODS 4 defensa que la educació és el factor que permet la mobilitat socioeconòmica ascendent i és clau per sortir de la pobresa.

Ocupació: El ODS 8 contempla, entre altres objectius, l'adopció de mesures eficaces per eradicar el treball forçós, posar fi a les formes contemporànies d'esclavatge i el tràfic de persones, així com assegurar la prohibició i eliminació de les pitjors formes de treball infantil, inclosos el reclutament i la utilització de nens soldat i aconseguir posar fi al treball infantil en totes les formes.

Creixement Econòmic (Desigualtat): La desigualtat generada pels models de creixement econòmic generalitzats a nivell mundial comença fins i tot abans del naixement i pot augmentar, amplificada per les diferències en salut i educació. Les polítiques per abordar la desigualtat han de començar als seus inicis, mitjançant mesures de política d'inversió en l'aprenentatge, la salut i la nutrició dels petits.

PROJECTES

Escuela Matinal de Nazaret

Escola Matinal de Natzaret

Descripció L'Escola Matinal de Natzaret és un servei que es presta diàriament de 8:00h a 10:00h al Col·legi Nostra Senyora dels Desemparats, i que dóna atenció a 25 menors en risc d'exclusió social de l'Educació Infantil i Primària (de 4 a 12 anys)...

Niños del Himalaya

Nens de l'Himàlaia

El projecte realitzat va millorar les condicions de vida dels menors desemparats a través de l'educació i la satisfacció de necessitats bàsiques d'alimentació. El 2014 es va atendre un centenar de menors amb el suport del soci local, el Centre Randha Buddist Society.