Fundació per la Justícia s'ha reunit amb Inmaculada Orquín per abordar la situació precària i els drets humans de les dones afganeses, destacant la situació urgent de 40 dones pertanyents a l'Associació Ariana al Pakistan. Aquestes dones esperen entrevistes en ambaixades per obtenir visats i protecció internacional.

Els membres del patronat, Regina Laguna, Martina Menguzzato i Jose María Tomás, han iniciat contactes per abordar aquesta situació. El president, Jose María Tomás, assenyala que cal tenir forma jurídica i com més potent sigui millor, i després és integrar-se en una organització amb què es comparteixi objectius o també liderar una unió d'organitzacions.

Per part seva, Inmaculada Orquín ressalta la necessitat d'un contacte directe amb l'ambaixada d'Espanya per trobar solucions pràctiques, ja que destaca que l'Afganistan és la gran oblidada.

Aquestes dones, abans de l'entrada dels talibans a Kabul l'agost del 2021, ocupaven rols crucials com ara jutges, fiscals, periodistes i professores. La ràpida pèrdua de les seves vides les va obligar a fugir a la recerca de protecció internacional, deixant moltes amagades a l'Afganistan, soles i amb els seus fills, enfrontant perills constants.

A l'àmbit professional, Inmaculada Orquín compta amb el suport de l'associació 29 Mirades, formada per fotògrafs espanyols compromesos, que busquen conscienciar sobre les restriccions que enfronten les dones afganeses. Han presentat una exposició de fotografies a Segòvia, amb plans de portar-la a València per recaptar fons.

Fundació per la Justícia es compromet a establir connexions, recordant que la justícia i la solidaritat han de transcendir fronteres per protegir aquells que enfronten una realitat punyent.