En el marc del nostre projecte “VISIBILITZACIÓ I DEFENSA D'ACTIVISTES DE DRETS HUMANS VINCULATS A LA LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ I PREMSA AL SALVADOR”, des de la Fundació per la Justícia pretenem fer visible la situació de vulneració d'aquestes llibertats fonamentals en el context salvadorenc.

L'objectiu és actuar conjuntament i mobilitzar-nos per posar el focus sobre la gravetat de les situacions que enfronten diàriament les persones defensores dels drets humans relacionats amb la llibertat d'expressió a El Salvador i de la importància de protegir la feina al si de les seves associacions per al respecte dels drets humans, la defensa de la democràcia i la consecució de l'ODS 16: PAU, JUSTÍCIA I INSTITUCIONS SÒLIDES.

Per això, convidem les altres organitzacions de la societat civil, a la ciutadania valenciana, a les institucions polítiques, al personal acadèmic i alumnat universitari a participar a les trobades del dia 4 i 6 d'octubre per poder dialogar i reflexionar conjuntament des de les veus de periodistes de mitjans salvadorencs independents.

• 4 d'octubre del 2022, de 17.30ha 20.00h: col·loqui sobre l'estat de la llibertat d'expressió i de premsa a El Salvador, amb la participació de periodistes salvadors i locals. Club Diari Llevant, Auditori. C/ dels Traginers, 7.

Programa:

17.30h INAUGURACIÓ

17.45h Taula rodona: context polític salvadorenc, vulneració de la llibertat d'expressió i atacs a periodistes des d'una mirada de gènere.

Ponents:

- Angélica Cárcamo: Presidenta d'APES (Associació de Periodista del Salvador) i Directora d'Infodèmia.

-Carmen Valeria Escobar: periodista salvadorenca independent.

-Gonzalo Sánchez: periodista a Llevant-EMV.

Modera: José María Tomás Tío, President de Fundació per la Justícia.

19.30h Debat final

20.00h TANCAMENT

• 6 d'octubre del 2022, de 10.00ha 13.00h: jornada de sensibilització sobre vulneració de la llibertat de premsa i atacs a persones defensores de la democràcia salvadorenca, amb la participació de periodistes salvadorencs. Facultat de Dret, Saló d'Actes, Dept. de Filosofia del Dret i Política. Campus dels Tarongers.

Programa:

10.00h INAUGURACIÓ – Vicente Bellver Capella, Director del Departament de Filosofia del Dret i Política, UV.

10.15h Taula rodona: Vulneració de la llibertat de premsa i deteriorament del sistema democràtic: el cas d'El Salvador.

-Carmen Valeria Escobar: periodista salvadorenca independent.

Modera: Claudia Squillacioti, Directora de projectes de Fundació per la Justícia.

11.30h PAUSA

11.45h Taula de debat: Com podem exercir i defensar aquests drets en contextos de censura?

12.45h CLOENDA

L'execució del projecte ha estat possible gràcies al suport de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de la GVA.