Des de Fundació per la Justícia, duem a terme unes jornades de sensibilització que es duran a terme els dies 17, 18 i 19 doctubre a València. Un projecte que té com a objectiu conscienciar la societat sobre la greu situació de violència, fustigació i vulneració de drets que enfronta la ciutadania guatemalenca en general, i en particular, els operadors de justícia a Guatemala.

L'esdeveniment s'emmarca dins del projecte titulat «Visibilització i defensa d'activistes de Drets Humans per part d'advocats i advocades defensors de Drets Humans a Guatemala,» el qual compta amb el suport financer de la Vicepresidència Segona i la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.

Dins les activitats programades, comptarem amb la valuosa participació de destacats activistes i advocats compromesos amb la defensa dels Drets Humans a Guatemala. Un dels convidats especials és Sra. Jovita Tzul Tzul, una destacada advocada i notària guatemalenca que forma part del Programa de Lluita contra la Impunitat del Centre per a l'Acció Legal en Drets Humans (CALDH). Jovita i el seu equip es dediquen a abordar casos relacionats amb greus vulneracions de Drets Humans, incloent-hi aquells que van sorgir durant el conflicte armat, la defensa dels drets dels pobles indígenes, casos de violacions de drets humans contra dones i la criminalització de persones defensores de drets humans.

Un altre convidat especial és D. Edgar Orlando Putul Chub, un advocat i notari guatemalenc que forma part de l'equip legal de la Associació d'Advocats i Notaris Maies de Guatemala. Durant els darrers anys, Edgar ha tingut un paper crucial en la promoció dels drets humans, centrant-se en la defensa dels drets dels pobles indígenes, la justícia i el territori, així com en la protecció de defensors i defensores de drets humans.

La programació promet enriquir i sensibilitzar la nostra comprensió de la situació a Guatemala. El 17 d'octubre, de 18.00 a 20.00 hores, es durà a terme un «Col·loqui participatiu Sud-Nord davant la criminalització dels operadors de Justícia a Guatemala» a la ubicació de l'ICAV, Pl. de Tetuan, 16 , 46003 València.

El 18 d'octubre, de 18.00 a 20.00 hores, al CMRP es realitzarà una sessió titulada «Lluites i resistències d'advocats/ades defensors/es de Drets Humans a Guatemala davant les amenaces a la imparcialitat del poder judicial.» (Pl. del Forn de Sant Nicolau, 4, 46001 València).

Finalment, el 19 d'octubre, de 18.00 a 20.00 hores, a la seu de Fundació per la Justícia, tindrem una «Exposició de casos i elaboració d'estratègies per a la protecció del dret a la Defensa.» A més, s'oferirà la possibilitat d'assistir virtualment a través de la plataforma Zoom, l'enllaç de la qual serà enviat a les persones inscrites amb 24 hores d'antelació. (Carrer Ripalda 16-baix, 46003, València)

Les inscripcions són obligatòries:  Dret a la Defensa a Guatemala.

Esperem comptar amb el teu suport i participació en aquest esdeveniment crucial per conscienciar sobre la importància del dret a la defensa a Guatemala i promoure un món més just i equitatiu per a tothom. Junts, podem marcar la diferència.

Derecho a la Defensa en Guatemala