El projecte “Fundació de l'Oficina per a la Pau”, dut a terme el 2017, va perseguir donar suport en la seva única edició al Centre de recerca i reivindicació de drets relacionats amb les víctimes del conflicte armat i el Procés de Pau a Colòmbia de la Institució Tecnològica Col·legi Major de Bolívar de Cartagena d'Índies.

La Oficina va ser inaugurada l'11 d'octubre del 2017 amb una conferència oferta pel Sr. José María Tomás i Tío, president de Fundació per la Justícia, qui va rebre al seu torn, l'homenatge de la Rectora de la Institució Major de Bolívar, per la seva tasca a favor de la pau.

D'aquesta manera, la Fundació per la Justícia participa en aquest projecte com a soci fundador i aliat estratègic en els temes relacionats amb el procés de pau a Colòmbia.