Missioneres de la Caritat és una ordre religiosa catòlica, establerta a 1950 per la Mare Teresa de Calcuta per ajudar els més pobres dentre els pobres. Entre els múltiples mèrits que s'han tingut en compte s'ha valorat especialment el valor de la Justícia davant de la violència com a sistema d'abordatge de la realitat i en condicions de treball especialment difícils.

Les Missioneres de la Caritat són presents el 133 països, atenent a refugiats, ex prostitutesmalalts mentalsnens abandonatsleprososvíctimes de la SIDA, ancians i convalescents. Tenen escoles ateses per voluntaris per educar els nens del carrer o menjadors de caritat i proveeixen altres serveis d'acord amb les necessitats de la comunitat. Només a Calcuta hi ha 19 cases que acullen homes i dones necessitats, nens orfes, malalts de SIDA, una escola de nens del carrer i una colònia de leprosos.

El IX Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa consta de la Insígnia d'Or de la Fundació per la Justícia, del Diploma acreditatiu de l'IX Premi Fundació per la Justícia-Bancaja i d'una dotació econòmica de divuit mil euros (18.000€).

La Cerimònia de Lliurament del IX Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa tindrà lloc el dijous 1 de juliol de 2010, a les 19.30 hores, a l'IVAM.

Els premiats anteriors van ser: Adolfo Suárez González, el Tribunal de les Aigües de la Vega de València, l'Associació de Víctimes del Terrorisme, l'Associació Pro-Cerca de Nens i Nenes Desapareguts d'El Salvador, el Professor Muhammad Yunus (Premi Nobel de la Pau 2006), Bogaletch Gebre, el Pare Vicente Berenguer i el doctor Pedro Cavadas.