GÈNERE I GOVERN OBERT

Per tal de fomentar el coneixement per la ciutadania dels principis de transparència i govern obert, des de la Fundació per la Justícia estem realitzant un projecte per incrementar la capacitat de participació ciutadana a través de l'accés a la informació de les institucions públiques des d'una perspectiva de gènere. Considerem que identificar tendències i possibles desigualtats sobre la base de les dades que es publiquen és fonamental per poder definir polítiques públiques que garanteixin la igualtat i la no-discriminació.

Per això és necessari disposar de dades actualitzades, de qualitat i desagregades que tinguin en compte les característiques de les persones. Incorporar la perspectiva de gènere en la publicació de dades és una condició indispensable per visibilitzar realitats que, altrament, quedarien ocultes. D'aquesta manera es garantiria la qualitat de la informació i es facilitaria el procés d'anàlisi i de seguiment per avaluar l'impacte de les polítiques sobre les situacions que es volen millorar.

En el marc del projecte Gènere i Dades. Foment de la perspectiva de gènere en govern obert», finançat per l'Ajuntament de València, Fundació per la Justícia organitza una Jornada sobre Gènere i Govern Obert, en col·laboració amb la Càtedra Pagoda de la Universitat de València. L´objectiu és reflexionar conjuntament i compartir els resultats de l´estudi sobre dades obertes des d´una perspectiva de gènere realitzat per la professora Carmen Montalbá Ocaña i Ana María Ioanas.

• Data: 3 DE JUNY DE 2022
  • Lloc: Sala Hemicicle, «Joaquín Tomás de Villarroya», 1P20, del Departament de Dret Constitucional i Ciència Política i de l'Administració (Campus dels Tarongers).

9.30h INAUGURACIÓ

10.00h TAULA INSTITUCIONAL: «Present i futur de la Política de dades obertes»

Modera:

• Raquel Valle Escolano, Directora del Màster de Direcció en Gestió Pública, UNIR

Ponències:

• Andrés Gomis Fons– Director General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern, GVA
  • Fernando Gallego García – Cap de Servei de Transparència i Govern Obert, Ajuntament València
  • Silvia Rueda Pascual Directora territorial de la Conselleria dInnovació, GVA

11.30 PAUSA CAFÈ

12.00 TAULA TÈCNIC-ACADÈMICA: «La dada com a expressió de la realitat»

Modera:

• Emilio Soria Olivas, Catedràtic d'Universitat, IDAL (Intelligent Data Analysis Laboratory), http://idal.uv.es, ETSE.

Ponències:

• Carmen Montalba Ocaña, Professora contractada Doctora al Departament de Treball Social i Serveis Socials de la UV
  • Ana Maria Ioanas, periodista de dades.
  • Antonia Ferrer Sapena, Professora Titular, Directora de la Càtedra de Transparència i Gestió de Dades, UPV
  • Anabel Forte Deltell, Professora Titular del Departament d'Estadística i Investigació Operativa, membre de la Càtedra bretxa digital de gènere, UV

14.00h CLOENDA