Premis DDHH

Sensibilitzar és educar, reflexionar o prendre consciència. És un pas previ indispensable per exercir qualsevol acció o dur a terme una activitat. El nostre compromís a la Fundació per la Justícia és precisament aquest. I els Premis Drets Humans una de les nostres principals eines per aconseguir aquest objectiu de sensibilitzar, educar i fer prendre consciència a la ciutadania.

Ana Mª Fuertes, Directora de Fundació per la Justícia

El premi és un reconeixement a la trajectòria de persones o entitats compromeses amb la defensa dels drets
Humans o per la seva implicació en la Justícia, concebuda com a valor, aspiració o compromís social.

Un reconeixement va acompanyat d'una dotació econòmica per a les entitats/persones premiades per donar suport a la continuïtat de la tasca i el compromís.

XVI PREMI- 2019

PEPE MÚJICA

(Uruguai)

Ex President de la República d'Uruguai

En reconeixement a la seva trajectòria vital de compromís personal i institucional amb els drets humans i la justícia social.

XV PREMI- 2018

FUNDACIÓ PRODEIN

(Melilla-Espanya)

Als seus fundadors José Palazón Osmar i
Mª Teresa Echarte Mellado,

Pel seu treball d'acolliment de menors a la frontera de Melilla.

XIV PREMI-2017

OMAR ISLAM ALI

(Kenya)

Per la seva tasca en defensa dels drets de la població de la illa de Lamu (Kenya)

I la seva educació des de la música i el medi ambient a través de l'escola bressol Twashukuru Academy.

XIII PREMI-2016

JULIAN CARLOS RÍOS

(Madrid-Espanya)

Per la seva intensa tasca en defensa dels drets dels presos i el seu afany en la reforma de les lleis penitenciàries.

XII PREMI- 2013

RICHARD FRECHETTE

(Haití)

Dels nostres petits germans d'Haití, pel seu compromís vital des de la medicina i la fe.

XI PREMI- 2012

FUNDACIÓ MAIDES

(València, Espanya)

Per la feina que desenvolupa amb les persones amb malaltia mental crònica, quan aquesta els ha conduït a una situació de pobresa i exclusió social.

X PREMI- 2011

SERVEI JESUÏTA
A REFUGIATS

(Roma)

Per la seva tasca des del 1980 d'assistència a les persones desplaçades forçosament a nivell mundial, de les quals se n'han beneficiat més de 500.000.

IX PREMI- 2010

MISSIONERES DE LA CARITAT-MARE TERESA DE CALCUTA

(Índia)

Ordre religiosa catòlica, establerta a 1950 per la Mare Teresa de Calcuta per ajudar els més pobres dentre els pobres a lÍndia.

VIII PREMI- 2009

PERE CAVADES RODRÍGUEZ

(València, Espanya)

Metge restaurador universal. Per la protecció de la salut, la integritat física i la seva tasca realitzada de manera altruista a Kenya.

VII PREMI- 2008

VICENTE BERENGUER LLOPIS
(Moçambic)

Formació igual per a tothom

VI PREMI- 2007

BOGALETCH GEBRE
(Etiòpia)

Per la defensa dels drets de les dones i la lluita contra la mutilació genital femenina, de la qual ella va ser víctima.

V PREMI- 2006

MUHAMMAD YUNUS
(Bangla Desh)

El «Banquer dels Pobres» que ha permès concedir dos milions de dòlars en crèdits perquè 3,5 milions de persones abandonin la pobresa.

IV PREMI- 2004

ASSOCIACIÓ PRO CERCA NENS I NENES DESAPAREGUTS

(El Salvador)
Per la cerca de la veritat i la justícia.

III PREMI- 2001

ASSOCIACIÓ DE VÍCTIMES
DEL TERRORISME

(Madrid-Espanya)
Per la capacitat d'oferir perdó des de
el patiment.

II PREMI- 1998

TRIBUNAL DE LES AIGÜES

(València-Espanya)
Per conservar un model medieval de justícia comunitària vigent

I PREMI- 1995

ADOLFO SUÁREZ

(Espanya)
Pel seu paper com a «arquitecte» de la transició pacífica espanyola.

Els Premis DDHH de Fundació per la Justícia contribueixen a l'ODS 16:

Promoure societats justes, pacífiques i inclusives

Recolzant i visibilitzant la tasca d'altres organitzacions i personalitats que treballen per la PAU.