El passat divendres 17 de febrer es va celebrar la cloenda de la vuitena edició d'Humans Fest i encara que estem una mica tristos per arribar al final, vam començar amb molta il·lusió la preparació de la novena edició.

Estem molt contentes i contents perquè, a causa de la gran afluència de públic, la vuitena edició va ser un èxit rotund. Com comentava Javiel Vilalta durant la cloenda: “hem demostrat que som una societat viva, que sap reflexionar i que pot esmenar el que hagi pogut fer malament”. És per això, que més de 4600 espectadors van assistir a les activitats del festival Humans Fest; com les projeccions a la Filmoteca, la secció oficial de curtmetratges, el Fòrum de DDHH, les trobades amb els directors, el cicle Dona i Cinema i la suma de nous espais al festival.

Foto Humans Fest equipo

Palmarès VIII edició d'Humans Fest

El premi al Millor Documental se l'emporta “Pacient” del director colombià Jorge Caballero, concedit pel jurat de la secció oficial (Montxo Armendáriz, Pui Oria, Carlos Madrid, Fani Grande i Ricardo Macián). Durant la cloenda el jurat va remarcar que el documental “ha aconseguit fer-nos veure pensaments, comprendre el drama del que no es diu i veure allò que no es mostra”. El coeditor de la pel·lícula, Iván Guarnizo, va rebre el premi en mans de Roberto Jaramillo, regidor de Cooperació i Immigració de l'Ajuntament de València.

Paciente, mejor documental Humans Fest

Premi al millor documental

El curtmetratge de la Secció Oficial (dedicada al dret d'asil i persones refugiades) que es va emportar a casa el premi al Millor Curtmetratge del jurat és “Eisen” de Benjamin Kahlmeyer; una ciutat de Ferro que mostra una sèrie de retrats de persones sol·licitants d'asil a Alemanya i que viuen el dia a dia a l'espera.

Eisen premio mejor cortometraje Humans Fest

Premi al millor curtmetratge

Dins la Secció 1 Minut 1 Dret presentada a Cinestudio D´Or, que recopila una selecció de micrometratges producte del concurs de micrometratges 1 Minut 1 Dret (ja està oberta la convocatòria 2017) el premi al millor micrometratge se l'emporta Jo Era, de Josemi Novo, Alexandre Ortiz, Sonia Guzmán, Carlos Herrero, Tatiana Hernández, Romina Gutiérrez (grup d'estudiants del Col·legi Juan Comenius).

Mencions especials Humans Fest

A més dels premiats, no poden faltar les mencions especials ja que aquest any la qualitat dels documentals va ser magnífica. És per això que el documental 'L'Estratègia del Silenci' de Barret Films es porta una menció especial “com a reconeixement a l'Associació de Víctimes del Metro de València i la seua extraordinària lluita contra l'oblit”. La segona menció especial per a llarg documental ha recaigut a la pel·lícula `Transit Havana´, de l´holandès Daniel Abma, documental que mostra diferents mirades sobre la transsexualitat a Cuba.

Dins la secció de curtmetratge, el curt 'Safe Space' de Zora Rux, va rebre una menció especial “per la capacitat de fer-nos reflexionar sobre els valors morals comuns, més enllà de les diferències culturals”.

Finalment, el micrometratge Rosa de Neus Cerdá i María Blázquez, de l'Escola d'Art i Superior de Disseny EASD, també s'emporta una menció especial dins la secció.

La estrategia del silencio Transit Habana Safe Space

Un any més, agraïm a totes les persones que formen part de Humans Fest, persones compromeses i il·lusionades per fer-ne un món més amable, just i digne, un món on els nostres Drets Humans es compleixin i es posin en valor.

Moltes Gràcies!

Ens veiem a la IX edició d'Humans Fest.

(Pots consultar tots els premis aquí)

logos-pie-2017 v4