Líder

Ana Maria Forts

Descripció

Una de les institucions de la societat civil que va detectar la necessitat de reflexionar i actuar sobre el tema de la corrupció ha estat Fundació per la Justícia qui, en reunió del seu Patronat el mes de novembre del 2014, va aprovar impulsar un manifest denominat “Compromís públic davant de la corrupció”. Aquest document de treball tenia com a finalitat la signatura, per part del nombre més gran possible de persones i institucions, d'un Pacte Estatal contra la corrupció el 9 de desembre de 2015, data en què se celebra anualment a nivell mundial el dia internacional contra la corrupció. Aquest document contenia 150 mesures contra la corrupció agrupades en 17 blocs temàtics i recollia al seu dia, el compromís de set partits polítics amb representació parlamentària a nivell estatal, així com més de quaranta entitats i nombrosos particulars de la societat civil per lluitar contra la corrupció al nostre país.

Transcorreguts més de dos anys des de la signatura del “Pacte Estatal contra la Corrupció i per la Regeneració Cívica”, l'interès se centra ara a comprovar fins on s'ha arribat en el compliment dels compromisos per part dels signants. Per a aquesta comesa s'ha decidit posar en marxa un Observatori Autonòmic contra la corrupció que permeti supervisar i dur a terme el seguiment, a nivell autonòmic i local, de les mesures contingudes en aquest Pacte els resultats del qual esperem presentar el desembre de 2018.

Podeu accedir al document sobre METODOLOGIA D'AVALUACIÓ I SEGUIMENT DE L'ESTAT DE GOVERN OBERT AL SECTOR PÚBLIC DE LA PROVÍNCIA DE VALÈNCIA aquí.

Documentació

RECOMANACIONS A PARTITS POLÍTICS