En un moment històric on el món enfronta desafiaments sense precedents, incloent-hi conflictes armats, canvi climàtic i inseguretat alimentària, entre d'altres, el Comitè de Drets de l'Infant de l'ONU, va comunicar la cancel·lació de la seva pre-sessió del mes d'abril a Ginebra, per manca de liquiditat financera.

A finals de l'any 2023, només el 70% de les contribucions esperades havien estat rebudes per l'ONU, la pitjor crisi de liquiditat en gairebé una dècada, fet que ha tingut un efecte directe i profund en la seva capacitat per operar eficaçment i dur a terme les seves mandats crucials en defensa dels drets humans, ara més urgent per l'expansió de la guerra a diversos continents.

Ens unim a la crida urgent expressada pel Comitè de Drets de l'Infant ia la seva profunda preocupació per l'impacte que aquesta crisi financera té en la seva capacitat per mantenir el diàleg amb actors interessats i vitals, incloent-hi els nens, les organitzacions de la societat civil i les agències ONU. Aquestes interaccions són fonamentals per fer l'examen del compliment de les obligacions dels Estats part en la promoció i la protecció dels drets humans.

Qualsevol retard en aquestes converses perjudica la protecció de la infància al món, a més d'incrementar el retard acumulatiu a la feina del Comitè, ja exacerbat per la pandèmia. Per a cada país, per a cada societat, per a cada líder, les nenes i els infants han de ser prioritat. Els Estats membres tenen obligació, des del dret internacional i l'ètica, de renovar el compromís amb tots els nens i nenes i actuar amb la urgència que aquests temps sense precedents requereixen.