Líder del projecte

Ana Mª Fuertes Eugenio

Descripció

La present Guia de Recursos per a Refugiats recull la informació més rellevant relacionada amb les línies d'actuació i els procediments d'acollida duts a terme per aquelles organitzacions públiques i privades de la província de València, el treball de les quals està relacionat amb el col·lectiu de refugiats que es troba en aquesta zona geogràfica.

Aquest treball s'ha estructurat de la manera següent:

• En primer lloc, es defineix i delimita el col·lectiu al qual va dirigit el document, seguit d'una explicació de la metodologia utilitzada per a la realització.
  • A partir d'aquí, s'analitza el esquema del procés d'asil, és a dir, les fases que han de seguir els refugiats un cop arribats a Espanya.
  • El gruix del treball recull una presentació de totes aquelles entitats que treballen amb refugiats a la província de València proporcionant-los suport d'alguna manera, juntament amb les principals línies d'actuació i contactes. Aquesta informació pretén ser de gran ajuda per a totes aquelles persones interessades en el coneixement del mapa d‟agents i procediments involucrats en el procés d‟acollida de persones refugiades.
  • Finalment, des de Fundació per la Justícia s'ha volgut assenyalar una sèrie de reflexions finals derivades de tot el procés de realització de la guia.

Antecedents

L'elaboració d'aquesta Guia de Recursos per a Refugiats forma part d'un projecte més ambiciós anomenat Benvinguts impulsat per la Fundació per la Justícia i que té com a objectiu principal promocionar una sèrie d'actuacions en benefici de les persones refugiades mitjançant la posada en marxa d'accions combinades d'inserció social, formació, inserció laboral i sensibilització. Tot això per millorar les seves condicions de vida i evitar-ne l'exclusió social. En particular, les línies d'actuació de la Fundació per la Justícia en aquesta matèria són:

• Implementació d'un espai per a l'acolliment de refugiats als afores de la població de Carcaixent (València).
  • Realització de cursos de formació, tant d'idiomes com sobre temes de agroalimentació, utilitzant la metodologia del projecte Agrosolidaris de Fundació per la Justícia.
  • Elaboració d'una «Guia de Recursos per a refugiats» que recull tota la informació relacionada amb les organitzacions, serveis i activitats existents a la Comunitat Valenciana en aquesta matèria.
  • Disseny d'una campanya de sensibilització per apropar al públic en general tota la informació sobre el tema de refugiats.

Per descarregar la guia, de forma gratuïta, tan sols deixa'ns el teu email

Podràs descarregar la guia a continuació a l'enllaç que trobaràs!

Autoritzo la Fundació per la Justícia a guardar les meves dades tenir-hi accés amb finalitats merament informatives relacionades amb el dret i la justícia social.

En el compliment del que estableix l'art. 13 del Reglament 2016/679 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals ia la lliure circulació d'aquestes dades, us informem que el responsable del tractament és la Fundació per la Justícia i que aquest tractament es porta a terme per gestionar les comunicacions de l'entitat, el seu consentiment és la nostra base legal per a això, el qual entenem atorgat en mantenir aquesta correspondència.

Així mateix, us informem de la possibilitat que teniu d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió (dret a l'oblit), cancel·lació, oposició, portabilitat i limitació del tractament de les vostres dades de caràcter personal o més informació dirigint-vos per escrit a l'email info@ fundacionperlajusticia.org