Finalitza el curs escolar 2023-2024 i per desè any consecutiu, des de Fundació Per la Justícia hem desenvolupat el projecte Escoleta Matinal al centre Nostra Senyora dels Desemparats de Natzaret.

Durant aquest curs, el projecte ha acompanyat 41 alumnes d'entre 3 i 16 anys, pertanyents a 25 famílies. A més, l'Escoleta Matinal ha comptat amb 13 voluntaris i voluntàries durant el curs, així com set persones més que també han format part d'aquest projecte. Gràcies a la tasca del voluntariat es crea un vincle personal i afectiu, que ajuda els nens i nenes a crear una relació de confiança i de cerca de solucions.

La Escoleta Matinal és un projecte social i educatiu que Fundació per la Justícia duu implementant des de fa una dècada i que té com a objectiu primordial l'atenció i l'acompanyament a nens i nenes d'un centre educatiu de València en situació d'alta vulneració. En aquest sentit, treballem amb el propòsit ferm de reduir l'abandó escolar primerenc i afavorir el rendiment educatiu, així com de millorar la convivència i la integració entre diferents cultures; facilitant la inclusió social i educativa de totes les nenes i els nens, des d'un enfocament de cultura de pau.

Des de la Fundació per la Justícia ens sentim molt agraïts i agraïdes per haver contribuït un any més amb el nostre projecte, que continua mantenint la seva tasca d'oferir un hàbit d'esmorzar completament saludable, fomentar la higiene bucodental i oferir suport social i educatiu de l'alumnat, entre d'altres . I sobretot gràcies a la col·laboració d'Escola de Famílies, Professorat i Alumnat i la implicació de l'àrea de Pediatria del Centre de Salut Primària de Natzaret i de l'alumnat i professorat de la Facultat de Medicina i Odontologia de la Universitat de València.