La Fundació per la Justícia i el Consell Valencià de Col·legis d'Advocats s'han unit per convocar el Premi Drets Humans 2019 del CVCA i FxJ, que pretén reconèixer una trajectòria de defensa dels Drets Humans i defensa de la Justícia com a valor, aspiració o compromís .

Després de la signatura del Conveni de col·laboració entre les dues institucions celebrada ahir, s'obre el termini de presentació de candidatures que finalitzarà el proper 30 de setembre, a les 23:59:59h. El Premi Drets Humans 2019 del CVCA i FxJ consta de la Imatge i Diploma acreditatius i duna dotació econòmica que ascendeix a 12.500€. El lliurament i entrega de premis tindrà lloc al mes de novembre.

El Premi de Drets Humans del CVCA i FxJ dóna continuïtat al Premi Fundació per la Justícia, que va ser concedit per primera vegada el 1995 a Adolfo Suárez, i el qual es va atorgar en XV edicions successives a persones i entitats com el Tribunal de les Aigües de la Vega de València; l'Associació de Víctimes del Terrorisme; l'Associació Pro-Cerca de Nens i Nenes Desapareguts (El Salvador); el professor Muhammad Yunus (Bangla Desh); Sra. Bogaletch Gebre (Etiòpia); el Pare Vicente Berenguer (Moçambic); el doctor Pedro Cavadas (València); Missioneres de la Caritat (Índia); el Servei Jesuïta a Refugiats (Roma); Fundació MAIDES (València); Richard Frechette, director dels nostres Petits Germans a Haití; l'advocat penalista Julián Carlos Ríos Martín; l'emprenedor social Omar Islam Ali, per la seva intensa tasca en defensa dels drets de la població de l'illa de Lamu, a Kenya, i, a la seva última edició, a Maite Echarte i José Palazón, fundadors de l'Associació Pro Drets de la Infància (PRODEIN).

Documentació: