El VI Festival Internacional de Cinema i Drets humans de València és una iniciativa de la Fundació per la Justícia, que considerem que és clau per conscienciar al voltant dels Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni a la societat en general mitjançant l'art i la cultura, festival ofereix un espai cinematogràfic en matèria de Drets Humans únic a la ciutat de València, així com a les subseus del mateix.
La màgia del cinema ens porta a somiar, fer realitat allò que és difícil però no impossible, per això la VI edició del festival s'especialitza en la projecció de documentals sent testimonis de la realitat, sense ficció a través de la veritat de tots els testimonis , sense additius, estem convençuts que serviran per reprendre un camí que mai no hem de deixar com a societat, el reconeixement dels drets humans no com una quimera sinó com un dret innat a l'ésser humà, volem que tots els espectadors siguin testimonis d'una realitat i promoure sensacions que portin a lacció individual.
El VI Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València pretén obrir els ulls de la societat amb l'esperança posada en el futur, un futur que estableixi com a principi la dignitat de totes les persones i el compromís de la societat civil amb els drets humans. La cultura i l'educació són fonamentals per fer-ho possible.
En definitiva una celebració dels DDHH, per això les projeccions aniran acompanyades de tallers/debats dirigits a incidir tant en els valors, les actituds personals i els col·lectius, com en la construcció d'un coneixement crític de la realitat, a través del treball en els àmbits educatius, formals i no formals, obert al públic en general i especialment dirigit a una població jove amb diferents seus a la Ciutat de València i en altres països.
Vull ressaltar que aquest Festival no seria possible sense el magnífic equip format per professionals del cinema, del món de l'audiovisual i l'art que conformen un equip que treballa de manera voluntària i ho fan possible.

Javier Vilalta Ibañez
Director Festival Internacional Cinema i Drets Humans de València