Presentem Obrint Senders a la Fundació ONCE, amb la presència d'Enrique Llin, president del Consell Territorial ONCE Comunitat Valenciana. Aquest esdeveniment té com a objectiu central promoure la inclusió, la capacitació de joves en risc d‟exclusió social per al‟acompanyament de persones amb mobilitat reduïda i el gaudi de la naturalesa de manera inclusiva.

María José Marco, vicepresidenta de Fundació per la Justícia, ressalta que “Fundació per la Justícia manté el compromís amb la construcció d'un món més inclusiu, on totes les persones, sense importar-ne les capacitats o limitacions, tinguin l'oportunitat de gaudir de la natura i viure una vida plena, i per això la presentació d'aquest projecte és molt il·lusionant”.

El projecte «Obrint Senders» ha estat possible gràcies a la generosa subvenció atorgada per la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.

Turisme Adaptat amb cadira eruga

Hamu Mroue Cuenca és el fundador de Turisme Adaptat V3, una empresa de turisme actiu que aposta per la inclusió i adaptació de la naturalesa a les necessitats físiques de les persones amb diversitat funcional, i per aconseguir-ho utilitza elements com les cadires erugues, una furgoneta adaptada i les cadires amfíbies.

Turisme Adaptat V3 s'encarrega d'oferir la formació teoricopràctica als joves en risc d'exclusió social per capacitar-los per donar suport a persones amb mobilitat reduïda en les seves activitats a l'aire lliure.

"Sabem que estem en el camí correcte quan els joves que participen a la formació es mostren motivats i les persones amb discapacitat m'expliquen que s'han sentit normals en poder participar de l'activitat com qualsevol", explica Hamu.

El resultat del projecte ha estat una excursió inclusiva a la natura a Olocau, amb la participació activa de l'associació SomLlar, on es va posar en pràctica les habilitats de la cadira amb sistema de rodes erugues que supera tots els obstacles del terreny.

Continuar el projecte el 2024

La Fundació per la Justícia ha volgut aprofitar aquest esdeveniment per demostrar com les inversions en inclusió i capacitació poden tenir un impacte durador i positiu a la comunitat. Per això les entitats públiques i privades han estat convidades a col·laborar en el finançament del projecte per al proper any.

Cal destacar que Fundació per la Justícia continuarà amb el projecte Obriendo Senderos amb la idea d'arribar a més joves, tant en la formació com en la vivència a la natura.