El Festival Human Fest és obert a l'escolta ciutadana, el seu objectiu no és només oferir pel·lícules sobre drets humans creades per professionals sinó que siguin els propis subjectes de drets els qui tinguin un espai per parlar en primera persona. Per això, organitza cada any un taller de creació audiovisual per a activistes en què creen de forma col·lectiva diversos curtmetratges en què parlen sobre els drets humans que defensen.

En aquests tallers, la productora La Cosecha acompanya un grup d'un màxim de 15 activistes a construir curtmetratges que es projecten durant el festival. En aquesta edició, el taller va tenir lloc els dies 19, 20 i 21 d'abril a la seu de la Fundació per la Justícia i comptem amb diversos activistes de lluites veïnals a Associacions de Veïns com la del barri de Natzaret, Sindicats de Barri o Ateneus com el del Cabanyal o l'Ateneu X.

També hi van participar mitjans de comunicació tant ràdio com escrits (Radio Malva, La Directa i Un Minut Podcast), activistes d'organitzacions pels drets de les persones migrants com València Acull o l'Associació Intercultural de Professionals de la Llar i les Cures, activistes ambientals i per la defensa dels territoris rurals Entrepobles, ACEM (Ecologistes Manchuela, Conca i Albacete), professionals independents de la biologia i el medi ambient, amb activistes de la Plataforma del Voluntariat i diverses activistes independents.