El Festival de Cinema i Drets Humans “Humans Fest”, organitzat per Fundació per la Justícia, presenta la seua programació per a la setena edició, que tindrà lloc del 10 al 18 de desembre a la Filmoteca de València. Aquest any, el festival ha seleccionat un total de 10 llargmetratges documentals per a la Secció Oficial, més quatre llargmetratges fora de concurs i 10 peces més per a la Secció Curtmetratges. La Secció Humans-Zinegoak, que tindrà lloc al MUVIM, projectarà dos llargmetratges més i una selecció de curtmetratges relacionats amb els drets LGTB. Passos especials, activitats paral·leles, tallers i concerts completaran la programació de la setena edició de Humans Fest.

La Secció Oficial d'Humans Fest reuneix un conjunt de llargmetratges documentals de fins a catorze nacionalitats diferents entre els que destaquen Toto and his sisters, de Alexander Nanau, documental que narra la vida d'un nen de deu anys i les seves germanes que esperen que la seva mare surti de la presó i torni a casa, i que ha aconseguit un gran èxit després de passar pels festivals de Sundance i Tribeca.

Toto_Poster_small_poster_580

Toto and his sisters

Del conegut director tunisià Fernando Melgar, ens arriba L'abri, la història d'un refugi d'emergència per a gent sense llar a Lausanne, presentada a Locarno i guanyadora del segon premi de “Noves Onades” al Festival de Sevilla. Melgar, a qui li van dedicar una retrospectiva l?any passat a Documenta Madrid, és un dels directors més compromesos en matèria d?immigració i drets humans.

També trobarem documentals espanyols competint a Secció Oficial, com són Five Days to Dance i La Granja del Pas. En el cas d'aquest últim, el festival comptarà amb la presència de la directora, Silvia Munt, que acaba de ser premiada a la recent edició de la SEMINCI. Granja del Pas aborda el funcionament, i l'evolució i la transformació de les persones que formen part de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH). “Volíem fer un documental de la gent”, ha assegurat la directora, que considera que en mostrar aquesta realitat, el cinema pot contribuir a canviar les coses.

posterbo

Five days to dance

Fora de concurs, Silvered Water Syria Self Portrait, del director sirià Ossama Mohammed, elaborada amb 1.001 imatges de ciutadans sirians anònims, també comptarà amb la presència del seu director a la clausura, sens dubte, un dels plats forts de l'edició d'aquest any. Maidan, sobre els disturbis civils a la plaça central de Kíev de 2013 i 2014, We menja as friends, de l'aclamat director de El malson de Darwin i Bring the sun, guanyadora del Festival de Cinema i DDHH de Sant Sebastià completen una programació que, segons els organitzadors del festival, “inclou documentals de molta qualitat entre els quals destaquen temes com la migració, els drets de la dona, els drets del menor i l'apoderament ciutadà”. Aquest any la programació adquireix una mirada més internacional amb una selecció de peces adreçada a un públic més heterogeni.

Paral·lelament a la Secció Oficial, es presenta la Secció de Curtmetratges, «1 minut, 1 dret» que exhibirà una selecció de les millors peces rebudes de centres escolars, universitaris i centres datenció a persones amb risc dexclusió social. Una sèrie d'activitats i tallers complementaran les projeccions, juntament amb debats, concerts i una obra teatral de gènere musical, al voltant dels Drets Humans, tant a la seu oficial de La Filmoteca com a la Universitat de València, el MUVIM o el Centre Penitenciari de Picassent.

Un jurat s'encarregarà d'atorgar els premis als guanyadors de la secció oficial

Per a l'edició d'aquest any, els organitzadors del festival han previst el lliurament de tres guardons al Millor Llargmetratge Documental, Millor Curtmetratge i Millor Curtmetratge “1 minut, 1 dret”, on està prevista la concessió de dos premis especials als treballs realitzats a centres educatius, centres penitenciaris o centres que atenen persones amb risc d'exclusió social.

El jurat d'aquest any estarà composat per Ventura Durall, productor i director de cinema i guanyador del premi a Millor Llargmetratge Documental la passada edició, José Miguel Beltrán, director del Festival de Cinema i Drets Humans de Sant Sebastià i Responsable de cinema a Donostia Kultura, i Francisco Javier de Lucas, membre actiu en institucions relacionades amb els Drets Humans com la UNESCO o ATTAC. Aurea Ortiz, Claudia Pinto. Pau G. Guillén i Maria Escalona completen el jurat de curts presidit per Dora Martí, responsable de la promoció de l'audiovisual de CulturArts IVAC.

Ventura Durall

Humans Fest es consolida com una proposta única del gènere documental a la ciutat de València

La voluntat del festival no és altra que fer arribar a la societat un cinema més reflexiu i compromès pel que aposten fermament per una selecció de films emmarcats dins del gènere documental. Humans Fest aporta una mirada realista dels diferents temes que entreteixeixen la societat actual com ara els drets de les persones amb diversitat sexual, el dret a l'educació de qualitat o la immigració entre d'altres.

Aquesta proposta, única a la ciutat de València, es caracteritza per la humilitat, el compromís amb la societat civil i amb els drets humans i per la il·lusió que tots plegats formin part, d'alguna manera, d'aquest projecte. "Volem que tots els espectadors siguin testimonis de la realitat que ens envolta, creant sensacions que promoguin l´acció individual", conclouen els seus organitzadors.