Premis i jurat 2023

Si la teva feina ha estat seleccionada per a la nostra Secció Oficial d'aquest any, descarrega el teu llorer aquí:

PREMIS

Pau i Justícia

Guardó honorífic del festival que reconeix la tasca dels qui es comprometen pels drets humans i la justícia a través de l'audiovisual. Aquest any recau en:

Isabel Coixet

La cineasta més prolífica i internacional de lEstat. Amb 35 anys de carrera, ha destacat per la seva particular sensibilitat i la seva mirada de gènere que deconstrueix la representació femenina tradicional al cinema, així com pel seu compromís amb impulsar el treball de les dones a l'audiovisual a través de l'associacionisme i la producció de pel·lícules.

Seccions Oficials

Óscar Valle García

The way I welcome you, de Amparo Fortuny

JURAT

Delegada de Pau i Desenvolupament a la Comunitat Valenciana. Vocal de la junta directiva de la Coordinadora Valenciana dONGD.

Elena Belenguer

Directora valenciana que ha aconseguit nombrosos premis en trobades com el Fest Pitching Forum del New Films New Directes Festival a Portugal ia Berlinale Talents Script Station 2018. A més, ha participat al V Laboratori d'escriptura de guions de la Fundació SGAE.

Avelina Prat

Directora i fotògrafa de cinema documental. Va començar a Mèxic com a documentalista i el 2011 va treballar com a cofundadora de la productora de cinema La Síndria Digital.

Laura Herrero

Cap de l'Àrea d'Activitats Culturals a l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID).

Elvira Cambra

Directora de La Cabina del Festival Internacional de Mediometratges de València. A més, forma part de l'Associació de Dones Cineastes i Mitjans Audiovisuals (CIMA).

Sara Mansanet

Director, productor i guionista de cinema documental.

Ricardo Macián

Periodista, escriptora feminista i autora de Des de la trinxera: microbatalles feministes.

Laura Martínez

Amb més de 20 anys d'experiència al món del teatre, ha participat en sèries com Crematori, pulsacions Gran reserva. Al llarg de la seva carrera professional ha obtingut premis com Un Futur de Cinema de Cinema Jove i el Premi Berlanga.

Glòria March

Docent de formació i voluntari de Lambda des de fa més de 20 anys. Director de l'equip professional que realitza formació al professorat i intervé a les aules.

Fran Fernández

Activista i defensora dels drets humans. Des del 2013 lidera les estratègies de l'ONG espanyola Moviment per la Pau (MPDL) a la Comunitat Valenciana. Actualment coordina l'Equip d'Implementació del Decenni Internacional per als Afrodescendents de les Nacions Unides a Espanya.

Isabelle Mamadou

Fundadora de l'Associació Per Ti Mujer, on compagina la presidència amb feines de prevenció, atenció i intervenció amb dones immigrants de la Comunitat Valenciana. Actualment és presidenta de la Xarxa de Suport a la Dona Immigrant Víctima de la Violència de Gènere (Xarxa AMINVI).

Lucy Polo

És membre de l´Acadèmia Valenciana de l´Audiovisual i vocal en sostenibilitat. Ha participat en obres com El pont de San Luis Rey (2004), de Mary McGukian; al llargmetratge de ficció La Benvinguda, de Pablo Peris, o el documental The Mystery of the Pink Flamingo de Javier Polo, com a coguionista.

Sixt García

Directora de producció de cinema, ràdio i televisió a Silence Producció i Distribució Audiovisual SL

Eva García

Actriu valenciana que ha aconseguit premis com a Millor Actriu de Doblatge als Premis de l'Associació d'Actors i Actrius Professionals Valencians el 2022.

Pilar Martínez

Reportera a TàpZàping, a À punt, booktuber per la sostenibilitat joorganitzadora d'esdeveniments poètics musicals.

Sénia Mulayali

Autor valencià de nombroses obres com D'aquesta banda del silenci, Un mestre del suborn i Mundo Bizarro, entre d'altres. A més, també ha participat a l'escriptura de nombroses sèries televisives com El secret de Puenteviejo, Acacias 38 i Servir i protegir.

Jordi Juan Martínez

Coordinadora del Departament d'Animació i Videojocs de Barreira A+D.

Anna Juesas

Guionista d'EDAV.