El Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, que organitza la Fundació per la Justícia, se celebrarà del 30 de maig al 8 de juny

El termini d'inscripció per a les seccions oficials romandrà obert fins a l'1 de març

La lluita contra el canvi climàtic i la defensa del territori juntament amb el medi ambient protagonitzaran la XV edició de Humans Fest, el Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València que organitza Fundació per la Justícia. L'objectiu és contribuir a generar nous imaginaris de relació entre les persones i la natura, així com continuar promovent el cinema independent que entreté, sensibilitza i propicia espais de reflexió al voltant de temàtiques socials.

“Estem vivint una emergència climàtica que comporta la vulneració de drets a escala global. No podem romandre indiferents davant d'això. És més: des d'Humans Fest volem sumar el nostre granet de sorra per promoure'n una transformació ecosocial, entenent que hem de ser responsables en un planeta de recursos limitats, que la nostra supervivència depèn de la bona cura del nostre entorn natural i que hi ha formes alternatives al desenvolupament capitalista que ens ha portat fins a la situació actual”, explica Majo Siscar, directora del festival .

“Volem sumar-nos als esforços que València ha fet per ser reconeguda com Capital Verd Europea el 2024. Venim comprovant des del 2008, quan vam posar en marxa aquest festival, que el cinema és una potent eina d'incidència, denúncia i debat. Tenim la certesa que aconseguirem mobilitzar gran part de la societat valenciana un any més al voltant de Humans Fest per consolidar el seu compromís en la lluita contra el canvi climàtic”, afirma José María Tomás i Tío, president de Fundació per la Justícia.

Humans Fest ha anunciat, així mateix, que celebrarà la XV edició del dijous 30 de maig al dissabte 8 de juny del proper any; deu dies durant els quals no només es projectarà una selecció de treballs cinematogràfics i documentals a diferents espais de la ciutat, sinó també es realitzaran altres activitats complementàries, com fòrums de drets humans, tallers o exposicions.

SECCIÓ OFICIAL OBERTA FINS MARÇ DE 2024

Humans Fest torna a distingir quatre categories en la XV edició: Humans Fic, per als millors llargmetratges i curtmetratges internacionals de ficció; Humans Doc, per als millors llargmetratges i curtmetratges documentals; Curt i Barrejat, per a curtmetratges valencians que aborden els drets humans en gènere documental o de ficció; i 1 minut, 1 dret, per a micrometratges realitzats per estudiants.

El festival ja ha publicat les bases d'inscripció per participar en les dites seccions oficials, les quals es poden consultar a la web www.humansfest.com ia la plataforma especialitzada Festhome. En aquesta ocasió, el termini romandrà obert fins divendres 1 de març de 2024 a excepció de 1 minut, 1 dret, la data límit del qual s'amplia fins al diumenge 5 de maig. Aquest any, amb la intenció d'ajudar la creació cultural, s'ha augmentat l'adjudicació econòmica per a totes les categories.

A més, com en edicions anteriors, es concedirà un premi honorífic a una persona destacada per la seva trajectòria en la defensa dels drets humans des del món audiovisual, així com altres reconeixements sense remuneració econòmica, com és el cas del Premi EDAV, que atorga l'Associació d'Escriptors de l'Audiovisual Valencià, al millor guió de curtmetratge en valencià.

Humans Fest forma part de la xarxa internacional Human Rights Film Network. La XV edició se celebra gràcies a la col·laboració de Conselleria de Cooperació, Diputació de València, Ajuntament de València, Institut Valencià de Cultura, Caixa Popular i Teika.

Consulta les bases aquí!