L'Agència Espanyola de Cooperació Internacional decideix implicar-se amb el festival per segon any projectant 29 pel·lícules a 23 seus internacionals

Argentina, Colòmbia, Hondures i Nicaragua són alguns dels països que hi participaran

El Humans Fest (Festival Internacional de cinema i drets humans de València), organitzat per Fundació per la Justícia, compta de nou en la XV edició amb la col·laboració de la Agència Espanyola de Cooperació Internacional (AECID). L'acord per segon any consecutiu, consistirà en la projecció de 29 pel·lícules (8 llargs i 21 curts) a 23 seus internacionals, durant el cicle cinematogràfic “Un món en moviment”. Argentina, Colòmbia, Hondures i Nicaragua, són alguns dels països que hi participaran.

El cicle cinematogràfic “ Un món en moviment”, proposat per a aquest 2024, posa el focus en la lluita pels drets de la dona i el col·lectiu LGTBIQ+. Els centres associats podran gaudir de pel·lícules seleccionades de treballs mostrats durant l'edició XIV d'Humans Fest i d'algunes pel·lícules cedides durant l'edició XIII. A causa de l'acord amb l'AECID, es fan projeccions internacionals, amb el principal objectiu de la Fundació per la Justícia: promoure els drets humans.

Òpal, Kenya, Ezohikoak, L'home sense culpa, Parides, La meva Condició i El Silència d'Alma, seran algunes de les projeccions del 2024. Així mateix, la selecció del festival ha apostat pel paper de la dona al cinema, també a l'àmbit tècnic: 17 de les 29 pel·lícules estan dirigides per dones. “Tot i que el feminisme ha aconseguit enormes avenços a l'últim segle, la igualtat de gènere està encara en disputa a la nostra societat”, afirma Majo Siscar, directora de l'Humans Fest. També, va assenyalar que escollir el cinema com una forma reivindicativa era fruit de la seva capacitat per explicar històries i crear emocions.

Argentina (Centres Culturals de Buenos Aires, Còrdova i Rosari), Hondures, Paraguai, Bolívia, Perú, Uruguai, Mèxic, Costa Rica, El Salvador, Xile, República Dominicana, Guinea Equatorial (Bata i Malabo), Guatemala, Nicaragua, Panamà, Miami, Cuba, Veneçuela, Colòmbia i Equador, seran les seus estipulades, que podran projectar durant tot aquest any, les pel·lícules que el festival ha cedit a l'agència.

L'AECID va començar a col·laborar amb Humans Fest des de l'any passat. La Filmoteca AECID, fundada per Lola Millas, s'ha considerat com una eina de suport per a les projeccions a l'estranger. La seva fundadora tenia l'objectiu de compartir el compromís del cinema, la seva cultura i coneixement a tot arreu del món. Cada any desenvolupa accions culturals destacant un determinat compromís social. Humans Fest, va decidir fer-se partícip de la tasca social d'AECID, col·laborant amb la cessió d'algunes de les pel·lícules exhibides als seus festivals.

Sobre Humans Fest

Human Fest és un dels principals projectes impulsats per Fundació per la Justícia, que el va iniciar el 2008. Aquest 2024 se celebra la XV edició del festival, dedicada a la lluita contra el canvi climàtic i la defensa del territori. S'aposta per un cinema lluitador i reivindicatiu, que se centra en la transformació, les lluites i les resistències contra el canvi climàtic. Per acabar, es destaquen les tradicions de la ciutat de València, promovent la defensa del territori.