Fundació per la Justícia i l'ONCE han acordat treballar conjuntament per reivindicar la plena inclusió de les persones amb discapacitat, com també per garantir-ne l'accessibilitat a la cultura en tots els projectes que desenvolupin en el futur. La primera concreció es realitza per al proper Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, Humans Fest, que Fundació per la Justícia celebra des del 2009.

El conveni de col·laboració ha estat signat per Enrique Llin Ruiz, president del Consell Territorial de l'ONCE a la Comunitat Valenciana, i José María Tomás y Tío, president de Fundació per la Justícia. “Ens alegra molt de comptar amb una organització referent a l'àmbit estatal per la seva tasca en la defensa de l'autonomia personal i la plena inclusió de les persones cegues. Durem a terme totes les accions que siguin necessàries i estiguin al nostre abast perquè així sigui en el marc del festival”, ha afirmat Tomás i Tío.

Per part seva, Enrique Llin, ha assenyalat que “per a les persones cegues és molt important poder accedir de manera personal a totes les manifestacions artístiques, el cinema no és una excepció pel que estem molt il·lusionats amb la iniciativa de Fundació per la Justícia i la seua voluntat de treballar per l'accessibilitat del Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, Humans Fest, per la qual cosa estem disposats a prestar tota la nostra col·laboració”.

D'aquesta manera, Humans Fest es reafirma en la idea que tant el gaudi com la participació en la cultura són un dret fonamental. Per això, el Festival s'ha compromès a assegurar adequacions físiques per a persones amb mobilitat reduïda als diferents espais de la ciutat on se celebren projeccions o activitats.

A més, Humans Fest implementarà a la seva programació, de manera progressiva, pel·lícules amb sistemes d'audiodescripció, és a dir, adaptades a persones amb discapacitat visual. I també inclourà interpretació en llengua de signes i activitats amb bucle magnètic als seus múltiples esdeveniments paral·lels.

Per part seva, l'ONCE participarà a partir d'ara en totes les accions de l'Humans Fest i les activitats culturals de Fundació per la Justícia que permetin minimitzar la discapacitat. Així mateix, contribuirà a la difusió del Festival per ampliar-ne l'abast, especialment entre les persones cegues i amb altres discapacitats.

SOBRE HUMANS FEST

Humans Fest, el Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València organitzat per Fundació per la Justícia, va néixer el 2009 arran de la convicció que el cinema és una de les eines més efectives per a la reivindicació i la conscienciació sobre els drets humans. La proposta es fonamenta en la projecció de pel·lícules i documentals que conviden a la reflexió sobre la justícia social així com en activitats de sensibilització i educació durant tot l'any.

SOBRE FUNDACIÓ PER LA JUSTÍCIA

Fundació per la Justícia és una organització sense ànim de lucre que treballa des de fa més de 25 anys per sensibilitzar la societat davant les vulneracions de drets humans i per defensar la Justícia i els Drets Humans a diferents parts del món. Per això, organitza accions enfocades a l'educació sobre aquesta matèria i impulsa projectes que permeten generar oportunitats de futur per a col·lectius vulnerats, vulnerables i en risc d'exclusió. Ara mateix, el seu àmbit geogràfic d'actuació s'ubica tant a Espanya com a països d'Àfrica, el Carib i el Pacífic.

SOBRE L'ONZE

Des de fa 83 anys l'ONCE i el Grup Social ONCE treballen per la inclusió i emancipació de les persones cegues i amb discapacitat en general.