L'Ajuntament de València impulsarà les diferents activitats organitzades en el marc de l'Humans Fest, Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, “un certamen que s'associa a la ciutat i la consolida com un aparador per a la defensa dels drets humans i la sensibilització social davant dels diferents tipus de discriminació”. Així es desprèn del conveni de col·laboració signat avui per l'alcalde de València, Joan Ribó, i el president de la Fundació per la Justícia de la Comunitat Valenciana, José María Tomás i Tío.

Arran d'aquest acord, el festival de cinema esmentat, amb un suport econòmic municipal de 20.000,00 euros anuals, oferirà a la ciutadania un programa de projeccions audiovisuals que fomentarà el tracte igualitari, i la lluita i l'actitud crítica contra qualsevol marginació per sexe. , origen racial o ètnica, discapacitat, edat, religió o creences, ideologia, orientació i identitat sexual o de gènere, etc.

L'alcalde de València, Joan Ribó, acompanyat de regidora d'Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI, Lucía Beamud, ha subscrit aquest conveni, aprovat per Junta de Govern Local, en el marc de les actuacions que duu a terme l'Ajuntament per a la igualtat de tracte i la no-discriminació. Concretament, aquest acord amb la Fundació per la Justícia de la Comunitat Valenciana, entitat de caràcter cultural i interès general, respon als objectius recollits al Pla COMVA de convivència municipal contra la discriminació i l'odi 2021-2024, aprovat pel Ple municipal a l'octubre del 2021, conforme l'Estratègia Valenciana per a la igualtat de tracte, la no-discriminació i la prevenció dels delictes d'odi 2019-2024.

Segons consta al conveni, 'Humans Fest, Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València', “és un pel que fa a la ciutat i un dels més prestigiosos d'Espanya, que defensa el poder de l'audiovisual per generar canvis i aconseguir un equilibri entre la defensa dels drets humans i la denúncia de les vulneracions, de manera que és una mostra cinematogràfica internacional de primer nivell, alhora que ofereix una programació de qualitat diferenciada a la ciutat de València, per la qual cosa és un instrument eficaç, flexible i obert per a la construcció duna ciutadania crítica i participativa, sense prejudicis, i implicada en la lluita per lequitat des duna àmplia perspectiva”. "Es tracta de comprometre activament la ciutadania en la denúncia de les desigualtats i la vulneració dels drets humans a escala global i local", afegeix el text.

El conveni també recull la voluntat municipal de "sensibilitzar la societat per trencar els estereotips discriminatoris, així com fomentar les pràctiques inclusives a l'administració pública ia la societat valenciana en general". Amb aquest objectiu, el Pla COMVA al·ludit “contempla accions per promoure la visibilitat positiva de la diversitat de la societat valenciana en tots els àmbits i per possibilitar espais d'interacció positiva i convivència entre col·lectius diversos”. Aquest pla també preveu generar eines que contribueixin a l'apoderament dels col·lectius invisibilitzats, minoritzats i en situació de vulnerabilitat per a la construcció d'una societat inclusiva i diversa, i fomentar el pensament crític per prevenir els prejudicis, els estereotips i les actituds i conductes discriminatories”.

Joan Ribó ha manifestat que “l'Ajuntament treballa perquè València sigui una ciutat respectuosa amb tothom i garanteixi els drets humans de tot el món”. De fet, ha explicat, que "la defensa dels drets humans està integrada a l'estratègia del govern municipal de garantir tots els drets per a totes les persones", i ha assegurat que "és fonamental treballar aquest objectiu d'una manera tangible amb iniciatives que garanteixen l'alimentació, l'habitatge així com el respecte per la religió, el color de la pell, identitat de gènere o sexualitat”. “Tenim un únic requisit i és que cada persona respecti els altres, i que els altres respecten aquesta persona”.

Pel que fa al conveni avui signat, l'alcalde ha indicat que les parts signants comparteixen l'objectiu d'aconseguir la defensa dels drets humans, sense exclusió, i amb aquesta finalitat, es proposen desenvolupar accions compartides que contribueixin a sensibilitzar la societat com el Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València”.

En la mateixa línia s'ha manifestat la regidora d'Igualtat i Polítiques de Gènere i LGTBI, Lucía Beamud, que ha considerat “important associar el festival, que ja fa anys que se celebra a la ciutat, amb València, que és referent a la defensa dels drets humans, i garantir que totes les persones tenen dret a la ciutat”. “Sabem que som persones diverses que vivim contextos diversos, i per a tots i totes hem de garantir el dret a la ciutat”

Per la seva banda, el president de la Fundació per la Justícia de la Comunitat Valenciana, José María Tomás y Tío, ha agraït “l'aposta de l'Ajuntament pels drets humans, així com l'actitud de l'alcalde, explícit per assegurar que hi ha molts drets humans i tots molt grans, i que tots mereixen el suport municipal”.