Líder

Javier Vilalta

Descripció

Des de l'any 2001 la Campanya Mundial per a l'Educació celebra la Setmana d´Acció Mundial per l´Educació (SAME). És una setmana, on els 124 països que treballen per garantir el dret a l'educació, es mobilitzen per cridar latenció de la comunitat educativa, dels mitjans de comunicació, de la societat en general i especialment, dels representants polítics sobre la necessitat de fer real i efectiu el dret a una educació de qualitat per a tots i totes al món.

El 2017, la SAME es va celebrar del 24 al 29 d'abril a València, a través de diferents activitats de carrer orientades a crear consciència sobre la importància del dret a leducació. En aquesta ocasió, la CME no només es va mobilitzar per exigir als Governs que adoptin les mesures polítiques i de finançament necessàries per garantir una educació de qualitat, inclusiva i equitativa, sinó perquè ho facin de forma transparent, rendint comptes dels seus compromisos davant la ciutadania i assegurant espais de participació de la societat civil.

Sota el lema "Demano la paraula per l'educació", la Campanya Mundial per l'Educació va cridar l'atenció sobre la importància de la participació activa de la ciutadania, especialment de les comunitats educatives, nens i nenes, a l'hora de garantir el compliment del dret a una educació de qualitat per a tots i totes.

Durant tot l'any Fundació per la Justícia, juntament amb més de 150 centres educatius i grups d'educació no formal, han estat treballant unitats didàctiques entorn de l'Agenda 2030 d'Educació i la importància tant de la rendició de comptes dels governs com de la participació ciutadana en el desenvolupament d'aquests processos. Fundació per la Justícia, col·labora als actes de reivindicació al carrer, portant la figura d'una mà amb l'índex aixecat per demanar la paraula per l'educació, així com pancartes amb lemes que recollien les peticions/opinions relatives al compliment de l'Agenda 2030 dEducació/ODS4.

La campanya mundial per l'educació (CME) és una coalició internacional formada per ONG, sindicats de l'entorn educatiu, centres escolars i moviments socials de signe molt divers que es mobilitza per reclamar el compliment íntegre dels compromisos internacionals signats pels Estats per garantir el accés a una educació de qualitat per a totes les persones del món. Fundació per la Justícia en forma part.

www.cme-espana.org