Lucha vecinal Paraguaya por la defensa de los derechos ciudadanos

Des de Fundació per la Justícia us presentem un innovador projecte que té com a objectiu visibilitzar i defensar els activistes paraguaians en un context marcat per la corrupció i la vulneració de drets socials i civils. Aquest projecte, que es durà a terme a València, busca crear consciència sobre la situació dels defensors de drets humans al Paraguai, alhora que estableix xarxes de col·laboració entre organitzacions valencianes i paraguaies

Programació

El projecte contempla diverses activitats del 13 al 19 doctubre, que inclouen:

Diumenge, 13 d'octubre

• 18:30 h: Reunió amb l'Associació Paraguaians en Acció de València a MonteOlivete, on es presentarà el documental “Activisme veïnal paraguaià” i diàleg obert per establir possibles sinergies.

Dilluns, 14 d'octubre

• 11:00 h: Reunió amb el partit polític PSPV-PSOE a les Corts Valencianes. Presentació de FEDEM i activistes, diàleg per conèixer la situació de vulneració de DDHH. Presentació de la Declaració Institucional per a la signatura per part de Compromís. Establir possibles sinergies.
  • 12:00 h: Reunió amb el partit polític Compromís a les Corts Valencianes. Presentació de FEDEM i els activistes, diàleg sobre la situació de vulneració de drets humans i signatura d'una Declaració Institucional.
  • 16:00 h – 18:00 h: Reunió amb Trellat Solucions a la seu de Fundació per la Justícia per conèixer emprenedoria de caràcter social, ambiental i comunitari.
  • 18:30 h: Estrena del documental “Escola Vecinal/Paraguai” a Avinguda de la Constitució 256 i taula rodona amb els assistents.

Dimarts, 15 d'octubre

• 10:00 h: Reunió amb la Direcció General d'Inclusió i Cooperació Internacional per presentar la situació del Paraguai i discutir subvencions per a projectes.
  • 19:15 h: Programa de ràdio Baoradio, per conèixer la situació de drets humans al Paraguai i el treball de FEDEM PY.

Dimecres, 16 d'octubre

• 10.00 a 12.00 h: Participació a la IDHUV. Taller participatiu dirigit a universitaris sobre la corrupció, les causes i els efectes, amb debats sobre la vulneració de drets humans.
  • 18.00 a 20.00 h: Taula d'aprenentatge al Xalet Parc de l'Oest de la Federació d'AAVV per compartir experiències sobre l'organització veïnal en la lluita contra la corrupció i la projecció del documental “Escola Vecinal/Paraguai”.

Dijous, 17 d'octubre

• 10:00 h: Reunió amb l'ONG Aliança per la Solidaritat per conèixer el treball d'altres ONG valencianes.
  • 17:00 h: Reunió amb Joan Linares, exdirector de l'Agència Valenciana Antifrau. On es compartiran experiències sobre la corrupció i el frau.
  • 18:00 h – 20:00 h: Col·loqui participatiu sobre la lluita veïnal paraguaiana per la defensa dels drets ciutadans a la Seu ICAV. Activistes presenten el treball i la situació al Paraguai, seguit d'un diàleg obert i projecció d'un documental.

Divendres, 18 d'octubre

• 10:30 h: Reunió amb Fundació NovaFeina per parlar d'emprenedoria de caràcter social, ambiental i comunitari.

Aquest projecte no només busca augmentar la conscienciació sobre la situació de drets humans al Paraguai, sinó també fomentar un diàleg constructiu entre les comunitats de València i el Paraguai. La visita dels activistes paraguaians és una oportunitat crucial per ressaltar la importància de la justícia social en la lluita contra la corrupció i l'enfortiment dels drets humans.

Convidem tothom a participar ia ser part d'aquest important projecte que busca un impacte positiu en la defensa dels drets humans al Paraguai