A la VIII edició de l'Humans Fest no podia faltar la ja tradicional secció «1 minut, un dret«.

Aquest any comptem amb un nou aliat per sensibilitzar el públic en matèria de drets humans amb una sèrie de curtmetratges que compten amb directors molt especials darrere de la càmera. Del 10 al 16 de febrer, el Cinestudio d'Or projectarà els micrometratges d'aquesta branca tan apreciada pel festival entre les passades de les sessions dobles contíues. Amb aquesta nova seu, Humans Fest segueix creixent i apropant-se a nous públics.

Què podrem veure en aquesta secció?

Una vintena de curts que en tan sols 60 segons ens parlen sobre algun dels drets humans recollits a la Declaració Universal de Drets Humans. El públic veurà propostes que intenten dignificar les víctimes o encoratjar el debat sobre una situació de desprotecció amb diferents estils, enfocaments i tipus de narració però sempre en 1 minut de durada.

destacados_1min_1derecho

Qui dirigeix?

Hem programat curtmetratges que han estat realitzats majoritàriament de forma col·lectiva a escoles, presons o centres de formació com l'Escola de Cinema del Sàhara o l'EASD i l'Institut Juan Comenius de València. També tenim entre aquestes càpsules d´un minut alguna proposta professional.

Aquesta secció neix dels tallers d'alfabetització audiovisual que realitza Fundació per la justícia, principal impulsora del festival, a centres escolars, presons i altres centres que treballen amb persones en risc d'exclusió social.

Amb la creació del festival Humans Fest, la fundació decideix convocar un concurs internacional i convida altres col·legis i col·lectius vulnerables, així com universitats i escoles de formació de tot el món a treballar en la mateixa línia. De fet, existeix una guia didàctica a disposició de totes les entitats que s'interessin per la sensibilització en drets humans a través del cinema.

El públic és el jurat

Els espectadors decidiran amb el seu vot quin és sota el seu punt de vista el millor curt de la secció amb una papereta que el festival posarà a la vostra disposició.

Els premis

S'atorgaran dos premis:

• Premi al millor curtmetratge realitzat per centres escolars i col·lectius vulnerables
  • Premi al millor curtmetratge realitzat per centres universitaris

La convocatòria és oberta, però l'objectiu de la secció és recompensar el treball d'aquests col·lectius. Cada guardó té una dotació econòmica de 250 euros. Els guanyadors del concurs s'anunciaran juntament amb els altres premiats a la Gala de Clausura del Festival, que tindrà lloc el 17 de febrer a les 20:00 a la Filmoteca.

Les pel·lis que estaran en cartell aquella setmana a Cinestudo d'Or

Fins al 12 de febrer

17:00 h. Viatge a Itàlia