EDICIÓ 2015 – SECCIÓ OFICIAL

Moltes gràcies als més de 120 participants al Festival però després d'un difícil procés de selecció, el VI Festival Internacional de Cinema i Drets humans de València ha seleccionat els documentals següents:

Paral·lelament a la secció oficial, es presenta la secció de curtmetratges, “1 minut, 1 dret” que exhibirà una selecció de les millors peces rebudes. El cinema d'animació també tindrà un espai propi amb títols vinculats als drets humans. La programació del festival preveu una sèrie d'activitats i tallers que complementaran les projeccions, debats o concerts al voltant dels Drets Humans, tant a la seu oficial de La Filmoteca com a l'IVAM o al Centre Penitenciari de Picassent.
El Festival posseeix a més una dimensió internacional, ja que compta amb subseus a ciutats com Salamanca, Sao Paulo, El Salvador, Lima i San José entre d'altres, amb la finalitat de promoure la creació d'audiovisuals de temàtica social. Aquesta proposta, única a la ciutat de València, es caracteritza per la humilitat, el compromís amb la societat civil i amb els drets humans i per la il·lusió de tots aquells que d'alguna manera formen part d'aquest projecte. Volem que tots els espectadors siguin testimonis de la realitat que ens envolta, creant sensacions als espectadors que promoguin l'acció individual.
El Festival és una iniciativa de la Fundació per la Justícia, l'objectiu de la qual és sensibilitzar i conscienciar en matèria de drets humans mitjançant l'art i la cultura. La voluntat del festival, és fer arribar un cinema més reflexiu i compromès a la societat, i per això apostem per una selecció de films emmarcats dins del gènere documental, proposant una mirada realista i en primera persona dels diferents temes tractats: Drets de la dona, dret a un habitatge digne, economia social, integració de persones amb discapacitat o la immigració entre d'altres.

cartel_1_475

cartel_2_mataron