2018 – SECCIÓ OFICIAL LLARGMETRATGES

ALA-KACHUU (GRAB AND RUN)

Directora: Roser Corella
Alemanya, 2017
86 min

Més de la meitat de les dones del Kirguizistan estan casades amb els homes que les van segrestar. Algunes van aconseguir escapar-se després de violentes escenes, però la majoria són persuadides a acceptar el matrimoni per tradició i por al rebuig social. Tot i que el rapte de núvies està considerat un crim pel codi penal del Kirguizistan, la llei poques vegades s'aplica per protegir les dones d'aquesta violenta pràctica.

COMPLICIT

Directores: Heather White, Lynn Zhang
Estats Units, 2017
89 min

Complicit. Estrenem en exclusiva el documental que destapa l'explotació laboral a què es veuen sotmesos milers de treballadors xinesos per construir els nostres aparells electrònics.

FORGOTTEN CHILDHOOD

Directora: Reza Farahmand
Iran, 2017
73 min

Forgotten Childhood” segueix les vides de nens refugiats de Síria, l'Iraq, el Líban i l'Afganistan de camí a Europa lliurant-li la càmera per filmar-se a si mateix. També se'ls ha donat la càmera a nens europeus per filmar la seva opinió sobre els nens refugiats. En realitat, tots els nens a 'Forgotten Childhood' alliberen els seus sentiments, els seus somnis i els seus pensaments amb honestedat.

FREEDOM FOR THE WOLF

Director: Rupert Russell
Alemanya, 2017
89 min

FREEDOM FOR THE WOLF és una investigació èpica sobre aquest nou règim. Des dels joves estudiants de Hong Kong, fins a un raper a la post-Primavera Àrab de Tunísia i els comediants virals de Bollywood, descobrim com les persones de tots els racons del món lluiten per la mateixa causa. Estan lluitant contra els líders electes que trepitgen els drets humans, les minories i els seus oponents polítics.”.

GAS THE ARABS

Director: Julio Pérez del Campo
Espanya, 2016
64 min

El documental és un viatge a Gaza en què, a través de diversos personatges, coneixem la vulneració de drets humans que es viu diàriament als territoris ocupats de Cisjordània i la situació de bloqueig i guerra en què tracta de sobreviure la població palestina a la Franja de Gaza. Un viatge a través de les ciutats, la gent i també, d'alguna manera, de la seva història sota l'ocupació d'Israel.

GENDERBENDE

Directora: Sophie Dros
Països Baixos, 2017
97 min

Una història sobre cinc joves que no se senten ni homes ni dones, sinó que s'autoubiquen en algun lloc intermedi. Cada dia s'enfronten a ser diferent però, tot i això, se senten orgullosos de ser els qui són. Els joves en aquesta pel·lícula tenen totes les seves pròpies batalles, però junts expliquen una història forta sobre l'acceptació. La pel·lícula juga amb la curiositat, l'interès i la incomprensió sobre qualsevol cosa fora de la normativa social de gènere establerta.

JACKSON

Directora: Maisie Crow
Estats Units, 2016
93 min

Amb l'única clínica d'avortament a l'estat de Mississippi, la ciutat de Jackon s'ha convertit a la zona zero a la batalla nacional sobre la salut reproductiva. Jackson és un íntim retrat de la vida de tres dones a la ciutat. Forjat amb els rerefons racials i religiosos del Deep South –sud profund–, la vida de dues dones es veu altament afectada pel director del centre local d'embarassos pro vida i el moviment que ella representa.

LESA HUMANITAT (LESA HUMANITAT)

Director: Héctor Faver
Espanya 2017
98 min

El documental és una reflexió sobre la necessitat urgent duna actuació sobre la Jurisdicció Universal que permeti actuar on fallen altres iniciatives. Tenim la intenció de donar veu a les oblidades víctimes de l'Espanya franquista i ser catalitzadors per difondre diferents fets que han marcat la societat espanyola. Fets, avui dia, desconeguts per gran part de la nostra societat o que en el millor dels casos han conegut una versió manipulada dels fets.

EL BLAT DE MORE EN TEMPS DE GUERRA

Director: Alberto Cortés
Mèxic, 2016
88 min

El llargmetratge il·lustra l'excepcional procés del blat de moro. Una família wixárika (huichola) al nord de Jalisco, una altra més ayuujk (mixe) a Oaxaca, i dues famílies tseltales a la selva de Chiapas ens parlen des de les seves milpes, els camins i les seves cases de la importància de la sembra, dels coneixements pràctics que permeten l'epopeia del blat de moro, els perills que l'amenacen.

MR GAY SYRIA

Directora: Ayse Toprak
França, Alemanya i Turquia, 2017
87 min

Documental sobre com dos refugiats sirians viuen la crisi migratòria, sent gais, vivint a Turquia i esperant trobar un futur millor a Europa. Hussein és perruquer a Istanbul, vivint una doble vida entre una família conservadora i la seva identitat gai. Mahmoud és refugiat a Berlín i fundador del moviment LGBTI sirià. El que els uneix és un somni: participar en un concurs internacional de bellesa com una via d'escapament a les seves vides atrapades i com a resposta a la seva invisibilitat.