Aquesta iniciativa, que s'engloba en les activitats de l'Humans Fest, consisteix a impartir xerrades a diversos centres educatius de la província de València amb l'objectiu de sensibilitzar i animar a la participació de l'alumnat al concurs 1 minut, 1 dret, dins les seccions oficials del festival.

Aquesta categoria busca premiar micrometratges d'un màxim d'1 minut i 30 segons de durada, creats per estudiants de qualsevol nivell educatiu i el tema dels quals giri al voltant dels drets humans. Els curtmetratges participants es projectaran a les sales de cinema en els minuts previs als llargmetratges de les seccions oficials a concurs al festival i el micrometratge guanyador serà elegit per votació popular a les sales durant la setmana gran del festival. El premi per a aquesta categoria serà de 250€ a la millor creació i s'atorgarà a la cerimònia oficial de cloenda de l'Humans Fest 2024.

L´equip del festival acudeix als centres educatius amb un activista relacionat amb la defensa dels drets humans, ja s´han realitzat 5 d´aquestes sessions amb alumnat de secundària (IES número 1 de Requena), de cicles formatius professionals (Escola Superior d´Arts i Oficis de València) i alumnat de grau i màster universitari (Universitat Politècnica de València i Gandia, així com l'Escola Barreira).

Així mateix, en aquesta edició, en què el tema central és el canvi climàtic i la defensa del territori, les xerrades han sortit de la ciutat de València i han aconseguit també Gandia i Requena, implicant també entitats locals. Els temes tractats han estat diversos des de migracions, situació de la salut mental i de persones en situació de presó fins al canvi climàtic i el seu impacte a la biodiversitat o la pobresa i exclusió entre d'altres.

Finalment, en aquesta edició hem comptat amb la participació de l´Associació València Acull, l´Associació Àmbit, la Societat Valenciana d´Ornitologia i Càritas.