La vuitena edició d'Humans Fest, festival internacional de cinema i Drets Humans ve amb tot: deu llargmetratges, set de curts, tres documentals inèdits, dues estrenes mundials, un Fòrum de Drets Humans i noves seus.

En aquest article t'expliquem el que no pots passar per alt sobre cinema compromès amb els DDHH. Humans Fest és un festival únic a València, crític i reflexiu amb la nostra societat.

Primicies i estrenes a Humans Fest

València serà la primera ciutat a Espanya a acollir dues pel·lícules sobre drets de les persones transsexuals a Cuba i Suècia. El dijous 16 de febrer podràs gaudir d'aquestes dues obres a la Filmoteca:

• A les 18h Just a Normal Person (Malin Björkman-Widell, 2015)
  • A les 20h Transit Havana (Daniel Abma, 2016)

A més, a les 22:45h marxem a Ca Revolta a una trobada molt especial dins del Fòrum DDHH amb els directors, protagonista i guionista de les dues pel·lícules sota la coordinació de Lambda, col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de València.

Dins de les estrenes, comptarem també amb An insignificant man (Khushboo Ranka, Vinay Shukla, 2016) un documental sobre l'auge d'un nou moviment polític a l'Índia. L'estrena a Espanya serà el 15 de febrer a les 20h a la Filmoteca.

No et podràs perdre la primícia de L'estratègia del silenci (Vicent Peris, 2016), el 14 de febrer a la Filmoteca, el documental que narra la història sobre l'accident de metro el 2006 a València. Una altra primícia dins de les cinc del festival, serà el curtmetratge Testimonis (Emilio Martí, 2017) rodada als campaments de refugiats a Grècia i que es presentarà durant la cloenda del festival (17 de febrer a les 20h a la Filmoteca).

Curtmetratges i Dona i Cinema a Humans Fest

La novetat d'aquest any és el nou vincle amb espais dedicats al cinema de qualitat com és Aragó Cinema i Cinema d´Or. El primer serà la seu de la secció oficial de curtmetratges que té com a tema vertebrador el dret d'asil i el dret dels refugiats.

• Apunteu la cita a Aragó Cinema: dilluns 13 de febrer a les 20h.

D'altra banda, Cinestudio d´Or s'exhibiran abans de cada passi els micrometratges «1 minut, 1 dret», curts realitzats a centres escolars, universitats i centres d'atenció a persones amb risc d'exclusió social. No deixeu d'assistir la setmana de l'11 al 16 de febrer a Cinestudio d´Or i contribuïx amb el teu vot a la selecció dels guanyadors d'aquesta categoria.

Humans Fest s'allarga fins al 19 de febrer amb el cicle Dona i Cinema al MUVIM, amb l'objectiu de visibilitzar el paper de les dones al terreny (encara) hostil del món cinematogràfic.

Humans Fest actividades paralelas

Activitats del Fòrum DDHH

La nostra societat necessita cultivar el pensament crític i conèixer els seus drets humans, per això, Humans Fest proposa activitats per remoure consciències per mitjà del Fòrum DDHH.

És així, que el festival comptarà amb un cicle de conferències sobre Justícia Social que succeiran al Col·legi Major Rector Peset, La Nau, la SGAE i Ca Revolta. Accedeix des d'aquí als trobades amb directors ia les activitats paral·leles.

Consulta aquí la programació completa del festival Humans Fest. 👌

📲 No deixis de seguir-nos a les nostres xarxes socials per estar al dia de totes les activitats de #HumansFest.