Humans Fest 2022 - Programación semana estrenos

El Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, Humans Fest, organitzat per Fundació per la Justícia, arrenca una nova setmana plena de propostes, entre les quals destaquen el estrena europea del llargmetratge de ficció La Pampa, dirigit per Dorian Fernández Moris, i el estrena mundial del documental Bring it to the people, dirigit per Luis Palomino. Tots dos directors, a més, visitaran la ciutat i participaran a col·loquis després de les projeccions.

La Pampa explica la història de Reina, una adolescent que fuig dels abusos que ha patit als campaments d'explotació sexual de La Pampa, al Perú, i part a la recerca de la seva família. El seu director és un dels cineastes més prolífics i coneguts a la indústria cinematogràfica d'aquest país.

Per la seva banda, Bring it to the people documenta l'inici de la vacunació contra la covid als barris del sud-est de Queens (Nova York), mostrant el fenomen de la desinformació i el racisme en un context d'emergència sanitària. El seu director ha estat Menció Honorífica del Centre de Capacitació Cinematogràfica (CCC) de Mèxic i ha rebut diversos reconeixements internacionals per diferents feines.

El documental de Luis Palomino, Bring it to the people, es projectarà al MuVIM el dissabte 18 de juny, a les 18:30 hores, sent la prèvia a la cloenda del festival. La pel·lícula La Pampa comptarà amb dues projeccions: la primera, el dijous 16 de juny, a les 22 hores, als Cinemes Babel; mentre que la segona serà el divendres 17 de juny, a les 20 hores, a la Plaça Jardí de l'Ermita del barri d'Orriols, on s'instal·larà una pantalla per a una sessió gratuïta ia l'aire lliure.

CONSULTA AQUÍ LA PROGRAMACIÓ COMPLETA!

LA BONA ACOLLIDA DEL CINEMA “A LA FRESCA”

Aquestes sessions “a la fresca” són una de les principals novetats de Humans Fest el 2022, quan s'ha decidit portar el cinema sobre drets humans als carrers de la ciutat per assolir més ciutadania i facilitar la seva participació al festival. De fet, més d'un centenar de persones van assistir a les projeccions organitzades als barris de Patraix i de Natzaret durant el cap de setmana passat.

UNA ALTRA ESTRENA A ESPANYA I MOLTS COL·LOQUIS

Les projeccions de Secció Oficial es desenvoluparan durant tota la setmana a Cinemes Babel. Entre elles també destaca el estrena a Espanya del llargmetratge de ficció Along the way, la multipremiada directora de la qual, Mijke de Jong, també passarà per València. Així ho faran també les directores Roser Corella, Cèlia Novis i Anna F. Bofarull, els qui portaran els seus treballs Room without a view, Onze upon a place i Sinjar.

Aquesta darrera proposta, Sinjar, es podrà visionar el divendres dia 17 i comptarà amb un col·loqui molt complet, ja que la seva directora estarà acompanyada per la productora Marian Matachana i la reconeguda actriu Lluïsa Gavasa, qui compta amb un premi Goya i un premi Feroç en el seu poder. La pel·lícula narra fins on estan disposades a arribar tres dones separades dels seus éssers estimats, a diferents parts del món, amb motiu de la guerra.

Humans Fest 2022 - Programación semana estrenos

MÉS PARTICIPACIÓ, REFLEXIÓ I DENÚNCIA

A la programació d'Humans Fest també destaquen les activitats paral·leles, com la trobada de dimarts a la tarda al Col·legi Major Rector Peset, a les 18 hores, sobre el vídeo participatiu com a eina per a la defensa dels drets humans, quan un grup de persones migrants presentaran els curtmetratges que han fet en un taller audiovisual organitzat pel festival.

Així mateix, coincidint amb el 4t aniversari de l'arribada de l'Aquarius, Humans Fest ha previst una projecció amb posterior taula rodona organitzada en col·laboració amb Metges Sense Fronteres. El treball triat és Líbya: no escapi from hell, un documental sobre la situació dels milers de persones refugiades que estan atrapades als centres de detenció de Líbia, on viuen en condicions infrahumanes.

D'altra banda, dimecres dia 15 al matí es presentarà Tu tries a la presó de Picassent, un treball documental realitzat per homes interns a la presó a partir d'un taller impartit per l'equip de l'agència Alberto Pla. Considerat seu oficial d'Humans Fest, el centre penitenciari també acollirà seguidament dues projeccions de pel·lícules que formen part de la secció oficial.

HUMANS FEST SE SUMA AL MOVIMENT #REGULARITZACIÓIA

Humans Fest dedica la seva edició del 2022 al dret a la migració i al refugi des d'una perspectiva antiracista i de gènere. Per això, s'ha sumat al moviment estatal #RegularitzacióJA, que demana reconèixer els drets de les persones migrants perquè puguin exercir una ciutadania plena. Així, a les diferents activitats del festival hi ha fulls de signatura per adherir-se a aquesta iniciativa de justícia social.

El festival Humans Fest, organitzat per Fundació per la Justícia des del 2009, celebra la XIII edició gràcies al suport de la Generalitat Valenciana, l'Ajuntament de València, la Diputació de València i Caixa Popular; a més de la col·laboració de més de 30 organitzacions i entitats; com també un ampli equip de persones voluntàries. À Punt, la radiotelevisió autonòmica valenciana, és el mitjà oficial del festival.