• L'Humans Lab, obert a qualsevol projecte de curtmetratge sobre la defensa dels drets humans, se celebrarà del 29 de novembre a l'1 de desembre a València
  • El termini d'inscripció romandrà obert fins dijous 31 d'octubre mitjançant un formulari disponible a la web del mateix Humans Fest

El Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, Humans Fest, organitzat per Fundació per la Justícia des de 2009, ha obert la convocatòria per a la segona edició del seu laboratori de creació audiovisual: Humans Lab, una iniciativa que va néixer l'any passat amb l'objectiu de fomentar l'escriptura de guions cinematogràfics en matèria de drets humans, així com donar suport a autors/es en els processos de creació mitjançant classes magistrals i tutories personalitzades.

Humans Fest 2024 se celebrarà del 29 de novembre a l'1 de desembre, tres dies durant els quals diferents professionals de l'àmbit cinematogràfic acompanyaran les persones participants en la millora dels treballs presentats. Per exemple, l'any passat es va comptar amb la directora Estíbaliz Urresola i la consultora Salima Jirari.

COM PARTICIPAR A HUMANS LAB 2024?

La convocatòria d'Humans Lab s'adreça a qualsevol persona gran d'edat, de qualsevol nacionalitat, que acrediti estudis o experiència relacionada amb el cinema i/o la creació audiovisual. Entre les candidatures es triaran cinc projectes, dels quals, almenys dos, seran originaris de la Comunitat Valenciana.

El termini de inscripció romandrà obert fins al 31 d'octubre. Els projectes elegibles poden ser curtmetratges de qualsevol gènere (ficció, documental, animació, experimental o híbrids) que no hagin estat portats a la pantalla prèviament. Hauran de ser presentats pel seu director/a, guionista i/o productor/a mitjançant el formulari habilitat a la web del mateix Humans Fest.

PREMI ECONÒMIC PER A UN DELS TREBALLS FINALISTES

Una de les principals novetats d'Humans Lab 2024 és que un dels cinc projectes seleccionats rebrà, després d'acabar els tres dies de formació, una dotació econòmica de 500 euros per al/a guionista, de manera que pugui completar la fase de desenvolupament. Per això, el laboratori d'Humans Fest comptarà amb un jurat format per productors/es i/o professionals de la indústria audiovisual, els quals valoraran aspectes com l'originalitat del guió, la presència de la defensa dels drets humans i la viabilitat de la producció del projecte.

SOBRE HUMANS FEST I HUMANS LAB

Humans Fest és una de les principals activitats impulsades per la Fundació per la Justícia amb l'objectiu de defensar els drets humans i denunciar les seves vulneracions a tot el món a través del cinema, una eina de gran abast i poder de sensibilització. Fa marxada de la xarxa internacional Human Rights Film Network.

La XV edició (2024), en la qual s'emmarca l'Humans Lab, se celebra gràcies a la col·laboració de la Vicepresidència i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Diputació de València, l'Àrea d'Igualtat de l'Ajuntament de València, Institut Valencià de Cultura, Caixa Popular i Teika. Per la seua banda, la radiotelevisió autonòmica valenciana À Punt ha estat el mitjà oficial del festival.

A més, la iniciativa Humans Lab també té el suport de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA).