El documental «Punne», realitzat per Pepo Ruiz i guanyador de la passada edició del Festival Internacional de Cinema i Drets Humans, ha estat seleccionat per Los Angeles Diversity Film Festival. Aquest festival de cinema busca establir una experiència multicultural veritable representada per una comunitat de cinema independent del món.

LADFF_web

Per la seva banda, «Punne» (Albino) explica la tasca que l'ONG ANPRAS (Associació Nacional per la Reinserció d'Albinos Senegalesos) realitza al Senegal per ajudar milers d'albins a lluitar contra l'estigma social i les seqüeles físiques d'aquesta malaltia genètica. Segons dades l'organització, el 99% dels albins subsaharians moren per càncers de pell i uns cent són assassinats cada any. A més, sufren problemes òptics i el sol africà els provoca úlceres, cremades, melanomes, ceguesa. El documental narra la lluita dels activistes per acabar amb la marginació dels milers dels albins que hi ha al Senegal.

El documental Punne forma part d'una campanya de conscienciació de la Fundació per a la Justícia i ha aconseguit la millor valoració a la V Edició del Festival de Cinema i Drets Humans. Més informació sobre el Los Angeles Diversity Film Festival clicant aquí.