El Festival Internacional de Cinema i Drets Humans inclou un festival de música anomenat Music, Love & Roots que portarà a València, dijous que ve 30 d'octubre, l'actuació del grup de música celta Solana. El concert serà a les 22.00 h al vestíbul de l'IVAM i hi presentaran el seu últim àlbum “Recurring Sunset Valley” una barreja de folk, swing, gypsy, klezmer i flamenc. Aquest concert serà una cloenda sonora per a aquesta VI edició del FIC-València que conclourà oficialment el divendres 31 d'octubre, tot i que posteriorment es continuaran projectant diversos documentals fins al 5 de novembre.

solana

El grup Solana es va formar a València l'estiu del 2012 i la seua fórmula, a base d'una particular combinació del so de les flautes, violí, acordió, guitarra i percussió s'ha anat obrint pas a través de xicotetes actuacions que els han anat consolidant com a grup dins de la música cèltica creativa. Els seus concerts intenten que sigui una festa col·lectiva en què juguen amb els sons, la improvisació i el gaudi a l'uníson amb el públic.
Van treure el seu primer àlbum el novembre del 2012 amb Proyecto Simbiosis (València) i el proper 29 de novembre publicaran el seu segon treball “Recurring Sunset Valley”, algunes de les cançons del qual avançaran aquest dijous a València.
“Solana” està compost majoritàriament per músics britànics, procedents de Sheffield i Bristol com Tamsin (flauta, acordió, xiulets), Rowen (violí, mandolina), Alex (guitarra), Elio (percussió) i Al (baix).

El Festival “Music, Love & Roots” ja va organitzar a l'IVAM l'actuació de la brasilera Thais Morell (19 de juny), així com el concert Pro Pueblo Sirio Coral al costat de la Coral Mèdica València (17 de juliol) i el recital del poesia sahrauí a càrrec de Mohamed Ali Ali Salem. L'entrada costa 2 euros i és un donatiu que l'actuació del grup britànic és totalment altruista.

El Festival Internacional de Cinema i Drets Humans i la Fundació Per la Justícia volen, amb aquest festival de música i altres activitats paral·leles, oferir una visió més optimista de la defensa dels drets humans. Es pot lluitar per la justícia de moltes maneres: des de la denúncia, l'evidència de la crueltat d'algunes situacions o des del convenciment que també es pot fer molt amb iniciatives positives que contribueixen a protegir i valorar la dignitat de les persones.